Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Första FPV racequad köp.

  1. #21

    Standard

    Tackar. I helgen blev det premiär flygning. Det gick bra, började med lite Line in sight flygning. Vågade till och med några rollar och loopar i acro mode. Men med brillor på vågade jag inte köra i Acro får bli nästa gång. Avslutade flygningen med en lite sne och hård landning så en propeller gick. Svårt med höjden med Googles på. Får öva mer på höjd känslan, brukar bli att jag flyger högre med brillor. Fortsättning följer.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  2. #22

    Standard

    Hej igen.
    Nu har det blivit en del flygning men idag lyckades jag elda upp ett esc. Frågan är nu om det är värt att pröva att köpa bara 1 esc med motsvarande spec eller är det bara att köpa 4 nya? Hittade en tråd på nätet som säger att racestar 20A esc eller Little bee 20A PRO är samma så man skulle kunna använda. Hobbyking verkar ha dessa på sitt Europa lager men hur lång tid tar set att få dom. Eller byter man alla 4 men till vad och från vart? Ser ut som det blir att införskaffa en löd station hur som helst.
    Börjar bli dyrt nu, väntar på en runcam Swift 2 som beställdes i veckan så snart har jag köpt delar för mer än vad jag köpte quaden för.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  3. #23

    Standard

    Jag hör ju till dom som tror att man kan blanda ESC:er så länge det är samma mjukvara och inställning på dem. Dock har jag aldrig provat och jag skulle själv inte flyga med olika
    Annars är det väll bara att köpa 5 st(1 st reserv) andra. LittleBee Pro(original), Aikon eller KISS 24A är väll erkänt bra.

  4. #24

    Standard Första FPV racequad köp.

    Tjena det blev 4 nya esc från DYS från RCflight dom kom snabbt! Sedan blev det att lära sig löda, vilket jag tydligen gjorde för sedan flög den igen. Passade även på att byta camera till en runcam swift2. Men sedan lyckades jag fasta högst upp i en björk. Med livet som insats så klättrade jag upp och fick ner quaden. Men batteriet som satt i gick helt slut innan jag fick ner den. Är det bara att kasta nu eller? Verkar inte vilja laddas i varje fall. Äventyren fortsätter[emoji1303]
    Högst upp i högsta björken satt sen fast i ca 1 dygn innan jag fick ner den. Men nu flyger vi igen


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #25
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Tjena det blev 4 nya esc från DYS från RCflight dom kom snabbt! Sedan blev det att lära sig löda, vilket jag tydligen gjorde för sedan flög den igen. Passade även på att byta camera till en runcam swift2. Men sedan lyckades jag fasta högst upp i en björk. Med livet som insats så klättrade jag upp och fick ner quaden. Men batteriet som satt i gick helt slut innan jag fick ner den. Är det bara att kasta nu eller? Verkar inte vilja laddas i varje fall. Äventyren fortsätter[emoji1303]
    Högst upp i högsta björken satt sen fast i ca 1 dygn innan jag fick ner den. Men nu flyger vi igen


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Hej,
    Du kan få igång batteriet igen genom att ställa laddaren i tex NiHi/NiCd läge och ladda en stund (5-10 minuter). Sedan ladda som vanligt. Har du lite tur så märker du ingen kapacitetsskillnad på acken.
    Senast redigerat av JonasH den 2017-07-27 klockan 00:24.

  6. #26

    Standard

    Tackar för tipset Jonas, verkar som laddningen gick bra ska prov flyga imorgon. Det blir roligare och roligare nu när man börjar bli lite bättre.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  7. #27
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Kul att det funkade! Jag har bara gjort det på en liten encellsack och den klarade sig bra.

  8. #28
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Tackar för tipset Jonas, verkar som laddningen gick bra ska prov flyga imorgon. Det blir roligare och roligare nu när man börjar bli lite bättre.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Om du inte har osd på quaden eller vidder så markera accent där en (del) celler gick till noll: storageladdaren och var extra snäll mot det de första flygningarna : jag flyger i regel m osd och när jag pressade min 4s1300 90C under 14v i en lunch så droppade spänningen ned till 11 och sjönk drastiskt så var försiktig med accen du skadade lite; hade jag vart qppm i luften hade markkänningen nog blivit avsevärd..lycka till

    Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

  9. #29

    Standard

    Bra tips, flög igår en vända med batteriet och det verkar funka som det ska. Jag har tattu 1550mAh 45c batterier som jag brukar flyga ner till ca 15 volt men typ aldrig under innan jag laddar dom. Har satt i en runcam Swift 2 men inte kopplat in så jag ser exakt spänning. Hur laddar ni förresten? Jag kör alltid på balance men kan man öka amperen jag laddar på 1,5 och det tar ju ca 40 -60 min.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  10. #30

    Standard

    Jag parallell-laddar 8 st(4+4) accar på 60 min. Det är bättre att skaffa fler batterier och en parallell-board än att ladda accarna snabbare. Runt 60min är lagom laddtid för att vara snäll emot accarna.
    Men det går att ladda på typ 20-30min ibland om man "måste" men det är inte bra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •