Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: dji googels för mavic

  1. #1

    Standard dji googels för mavic

    Någon som hunnit testa dessa ännu?

    Dom verkar ju ganska lovande i dom tester jag sett.

    Beställde ett par hoppas dom kommer inom 1-2 dagar.

  2. #2

    Standard

    Goggles om jag får be. ;-) www.google.com

    Jag vart också lite nyfiken på dem... kan man ha dem istället för tex FatSharks?
    https://www.dji.com/dji-goggles
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Googles skall det så klart vara

    Verkar som det är klart bäst med en Mavic ansluten. Verkar svårt å köra dom som en ersättare till FatSharks. Lite för krångligt å hålla på med analog till digital converters. mm


    The DJI Goggles have 3 input methods, depending on what craft you have there are the below options


    Wireless OCUSYNC - Mavic Pro Only

    The DJI Goggles have built in Ocusync receiver and connect to the Mavic wirelessly completely separate from the RC, you can connect unto 4 devices at the same time.

    Connection combinations wirelessly are :
    1: One DJI Goggles + one Mavic Pro Remote Controller
    2. Two DJI Goggles + two Mavic Pro remote controllers
    3. One DJI Goggles + two Mavic Pro remote controllers


    USB


    The DJI Goggles can be connected to the Phantom 4, Phantom 4 Pro, Phantom 4 Advanced, and Inspire 2*** via Micro USB.

    When Using USB connection head tracking is available on all models listed above as is FOCUS controls on the Phantom 4 Advance, Pro and Inspire 2***.


    *** There is current a little confusion if the Inspire 2 does support head tracking over USB, the manual states it both does and does not, My belief is it will at release or shortly after but I will amend this to confirm then we actually know.


    HDMI

    The Goggles can be connected older DJI aircraft such as the Phantom 3 or Inspire 1 via HDMI, You can also connect to Inspire 2 and Phantom 4 via HDMI however head tracking will not be available.

    Any other device with a HDMI output can also be connected to the DJI goggles this way as well as lowing you to connect it to many 3rd party devices and drones.

  4. #4

    Standard

    Haha, nu såg jag att du först skrev googels. Sen rättade du till googles. Jag menar fortfarande goggles. ;-)

    HDMI<->RCA/Video-konverter är inget special, har en sån till och med som suttit i en hexacopter med Sony Nex-kamera. Men det är iofs fel väg... Hoppeligen så har nån säkert snart använt DJI Goggles till nåt annat än DJI. =)

    Hur som helst... har du fått dem? Testat? Nöjd?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    haha det va fan va det skall va besväligt å få till goggles

    Inte fått dom ännu. Verkar som dom inte skickas förrens i slutet på denna månaden.

    Dock så är min kenisiska fortfarande rätt begränsad så jag kan ha läst fel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •