Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: Hobbyking och sanningen

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Grejen vad Henke ville visa var just att saker och ting inte är vad dem borde vara ;-) . Alltså att Hobbyking kallar planet PNF/RTF när det helt uppenbart är en byggsats, vilket inte nämndes på deras sida. Samt ackarna är av samma kapacitet ,men vi kan se själva att något är fel. Den ena är ju betydligt större än den andra.

    Betalar man för en RTF så skall ju planet man får vara RTF och inte byggsats.. Då kunde man lika gärna köpa byggsatsen för en ev billigare peng. En sak om Hking gör fel, men då kan dem ju i så fall rätta till det hela.

    Jag har också fått den kängan att ackarna utvecklas hela tiden och det minsann inte var fel på just mitt ack. I detta fall var det en cell som var kass.. tio bilder och en video som visade det.. Men fick bara till svar att ackar utvecklas.. Orkade inte bråka vidare om det, då det inte var större pengar.

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Och jag har t ex fått en ack med ojämn spänning mellan cellerna vid leveransen utbytt utan vidare, Kenneth.
    Sen håller jag med om att säger man att en kärra är RTF så skall den vara det också - ingen tvekan om detta. Det viktigaste vid sådana problem är dock att kunden kompenseras på ett rimligt sätt och att beskrivningen av kärran (i detta exempel) ändras.
    Alla kan vi trots allt göra fel och då får man åtgärda felaktigheterna.
    Roger

  3. #23
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Hobbyking gör aldrig fel ju
    Superhero

  4. #24
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Eh? Hur tänker du nu Henke? Jag följer den häringa tråden och vad jag kan se så har ingen påstått det..Jag handlar därifrån oxå och det har funkat bra även de ggr då det har varit trassel med defekter.. Min tro är: De överlever inte om de är så usla som en del här tycker,anledningen att jag handlar där är A: priserna (mycket lim blir det!) och B: Det har bara funkat.. C: Europalagren som ger rimliga leveranstider och billig frakt. Det mesta jag handlar kommer dock inte därifrån men har de vad jag vill ha så tycker jag att det funkat bra..Slutar det att funka så får jag handla från annat håll...
    Och deras lagersaldo funkar utmärkt.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #25
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Jag lade en order hos HK i december 2018 och betalde för allt.
    Jag har inte fått någonting ifrån dom ännu men när jag går in på deras hemsida så står det att ordern processas, skönt att veta men jag undrar lite vad det är som de skall processa i snart 6 månader...

    PS Jag kan bara gissa att lagersaldot var fel på någon av varorna, men det borde de ha informerat om vid det här laget tycker jag och inte bara sitta på en order som är betald.
    Kör så det ryker!

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Cox - har aldrig råkat ut för nåt liknande men hade det hänt att ordern inte skickats efter typ 1 vecka så hade jag kontaktat HK direkt. Så lite passivitet har det nog varit även från din sida i det fallet kan man tycka även om HK givetvis också borde kontaktat dig.
    Roger

  7. #27

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Köpte en fokker D7 för ca vecka sen från HK .balsakärra med plastfilm.plugg and play. För det första fick jag blya nosen med någonstans mellan 130-150g så kärran väger närmare kilot i stället för 850g.Sen gick motorn baklänges så jag fick gå in rota för skifta 2 kablar.Och när jag hade monterat vingstötter och baldakinstötter blev vingen så j---a skev så det var bara att ta fram värmepistolen rätta till och det gick hyfsat bra
    FY FAN FÖR HK
    Tobbe

  8. #28
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Jag lade en order hos HK i december 2018 och betalde för allt.
    Jag har inte fått någonting ifrån dom ännu men när jag går in på deras hemsida så står det att ordern processas, skönt att veta men jag undrar lite vad det är som de skall processa i snart 6 månader...

    PS Jag kan bara gissa att lagersaldot var fel på någon av varorna, men det borde de ha informerat om vid det här laget tycker jag och inte bara sitta på en order som är betald.
    Och du bara väntar utan att göra något?

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #29
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Och du bara väntar utan att göra något?

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
    Japp, enligt deras kund info så kan det ta lite tid men den som väntar på något gott osv.

    PS. Detta är andra gången som det har hänt mig (vilket nog är ca 50% av mina beställningar) och nu "testar" jag deras kundservice...
    Kör så det ryker!

  10. #30
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Japp, enligt deras kund info så kan det ta lite tid men den som väntar på något gott osv.

    PS. Detta är andra gången som det har hänt mig (vilket nog är ca 50% av mina beställningar) och nu "testar" jag deras kundservice...
    Kämpa på och var bestämd.

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #31


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tobbepostis - men kärror med både felaktig TP p g a dålig konstruktion och skeva vingar får man ju tyvärr även ifrån betydligt mycket dyrare fabrikat - även om det i sig inte är nåt försvar.
    Cox - jag har beställt väldigt många ggr ifrån HK och aldrig drabbats av nåt liknande dina problem så du måste vara en otursdrabbad kund.
    Roger

  12. #32
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Njaa, att kalla det för otur är nog lite väl naivt?

    Det verkar snarast vara så att de använder sig av "lockvaror". Dvs de sätter ett löjligt lågt pris på något som de ändå inte har och kunderna beställer lite annat också när de ändå handlar. Sedan så är bara det "lilla" problem kvar med varorna som inte finns och hur/när de skall tala om detta utan att det blir alltför uppenbart vad de håller på med.

    Jag har kontaktat dom nu så får vi se vad dom säger. Jag kan bara gissa att det är minst en lockvara med i min beställning som de inte har på lager och aldrig har haft för avsikt att sälja till det utlovade priset...
    Kör så det ryker!

  13. #33

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tobbepostis Visa inlägg
    Köpte en fokker D7 för ca vecka sen från HK .balsakärra med plastfilm.plugg and play. För det första fick jag blya nosen med någonstans mellan 130-150g så kärran väger närmare kilot i stället för 850g.Sen gick motorn baklänges så jag fick gå in rota för skifta 2 kablar.Och när jag hade monterat vingstötter och baldakinstötter blev vingen så j---a skev så det var bara att ta fram värmepistolen rätta till och det gick hyfsat bra
    FY FAN FÖR HK
    Tobbe
    Glömde att skriva att jag även fick lossa motorfästet
    För att lägga brickor så att motorn nu är riktad till höger och neråt.nu flyger den hyfsat bra

  14. #34


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Cox - lagersaldo finns alltid och hittills, efter måååånga ordrar, har det alltid stämt. Och med "Backorder" så beställer man ju bara inte. Så jag håller inte med dig om detta med lockvaror och "naivitet". Ja - beställer man trots att varan är på "Backorder" så kanske man kan kallas lite naiv - i alla fall om man tror att paketet skall dyka upp inom nån vecka.
    Roger

  15. #35

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Vissa artiklar har varit så stor omsättning på att man var tvungen att beställa backorder för att få något alls. De kom rimligt snabbt. Men jag har också varit med om mer än 6 månader på backorder. Då har jag fått mail med frågan om jag vill vänta eller byta till annat
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  16. #36
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Ja - beställer man trots att varan är på "Backorder" så kanske man kan kallas lite naiv - i alla fall om man tror att paketet skall dyka upp inom nån vecka.
    Jag har inte beställt någonting på backorder, det vore ju bara dumt...

    Jag har bara beställt/köpt det som finns på lager. Order har sedan varit under "processing" utan att det uppdateras till backorder eller out-of-stock. Man kan inte få något leverans besked eller cancellera ordern på sin ordersida eftersom den inte är färdig "processad".
    Kör så det ryker!

  17. #37

    electric mikes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    23
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Luleå RC-klubb

    Standard

    Jag har gjort mer än 100 beställningar från HK utan större problem. De få reklamationer jag haft har de skött föredömligt. Jag klagade t ex på att matningskabeln för en laddare ISDT SC-620 (XT60 och bananas) saknades. Efter 1 timme fick jag en refund på hela beloppet för laddaren så den blev gratis. Sen tog det mig 10 minuter att löda en egen kabel med XT60 och bananas. Man ska ha i åtanke, ang leverans av varor att det inte är HobbyKing som levererar varorna i sverige, det är Schenker och Schenker sköter sig ibland dåligt och oprofessionellt. Sen kan paketen även gå via PostNord, och de har skött sig hyfsat i mitt fall. Beroende på utlämningsställe (t ex Circle K eller ICA) kan ytterligare katastrofer pga inkompetens inträffa. I mitt fall läste ICA in fel streckkod på paketet och hävdade sen att det inte existerade. Ett telefonsamtal till PostNord support löste problemet, där PostNord kunde fastslå att paketet fanns hos den lokala ICA-butiken men att ICA läst in fel streckkod.
    "Riktiga flygplan har en propeller i nosen"

  18. #38


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ja du Cox - då vidhåller jag att du måste haft en otrolig otur på dina 2 ordrar. Liksom electric mike så har jag beställt många gånger - säkert minst ett 50-tal - och har aldrig råkat ut för nåt liknande det du råkat ut för. Tråkigt för dig givetvis men knappast nåt frekvent förekommande.
    Roger

  19. #39

    Standard

    Hobbyking omsatte 2018 1,2 miljarder kronor.

    Det innebär förmodligen över 1 miljon olika beställningar/ordrar varav några få (promille) inte blivit riktigt bra/rätt av olika anledningar.

    Men, totalt finns det garanterat flera tusentals mycket nöjda kunder.

    //Rickard

  20. #40

    Standard

    61 ordrar totalt sedan 2015
    därav:
    57 levererade u.a.
    3 reklamationer som alla skötts u.a.
    1 fördröjd transport p.g.a flygbolagens restriktioner för Litiumbatterier som infördes för några år sedan.
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •