Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Första quaden.

  1. #1

    Standard Första quaden.

    Tjena.
    Ny medlem på detta forum. Blev inspirerad och köpte detta "Eachine Wizard 220s" paket från banggood med radio och allt. Även väska å billiga googles.
    Nu får vi se hur det går, om det går. Har mest flugit billiga jula saker och minisar i vardagsrummet. Så det blir nog en utmaning.

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  2. #2

    Standard

    Tjena jag skaffade i våras en eachine wizard men ingen S för den fanns inte då. Men min har flugit bra, men jag har fått byta esc runt om då ett original brann. Finns ju många filmer på youtube på wizard vilket har hjälpt mig mycket då jag inte köpte något paket utan allt löst. Varit inne och härjat i Betaflight en hel del men lärt mig mycket. Kul med fler som börjar flyga.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Tjena jag skaffade i våras en eachine wizard men ingen S för den fanns inte då. Men min har flugit bra, men jag har fått byta esc runt om då ett original brann. Finns ju många filmer på youtube på wizard vilket har hjälpt mig mycket då jag inte köpte något paket utan allt löst. Varit inne och härjat i Betaflight en hel del men lärt mig mycket. Kul med fler som börjar flyga.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Har för mig jag läste din tråd. Du fick löda esc själv? Dum fråga kanske. Är det dom som sitter efter motorn?

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  4. #4
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Kul och lycka till med flygningen! Ta det bara lugnt i början och se till att du har reservpropellrar. Det brukar vara de som går sönder i början.
    Jag började själv för inte så länge sedan och jag tyckte att det var lättare att flyga fpv (med goggles) än utan i början.
    Börja i angle mode en dag eller två. Gå sedan över i acro för det är mycket roligare och när du väl kan det så kommer du nästan aldrig flyga i angle mode igen.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Kul och lycka till med flygningen! Ta det bara lugnt i början och se till att du har reservpropellrar. Det brukar vara de som går sönder i början.
    Jag började själv för inte så länge sedan och jag tyckte att det var lättare att flyga fpv (med goggles) än utan i början.
    Börja i angle mode en dag eller två. Gå sedan över i acro för det är mycket roligare och när du väl kan det så kommer du nästan aldrig flyga i angle mode igen.
    Ok. Tack.
    Mest rädd för att bli åksjuk 🤢 med googles, men det kanske är som du säger. Påt bara. Ha ha.
    Tips på bra svensk sida med reservdelar tas tacksamt emot. Esc, motorer, Propeller och batterier verkar vara en förbrukningsvara.

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Tjena jag skaffade i våras en eachine wizard men ingen S för den fanns inte då. Men min har flugit bra, men jag har fått byta esc runt om då ett original brann. Finns ju många filmer på youtube på wizard vilket har hjälpt mig mycket då jag inte köpte något paket utan allt löst. Varit inne och härjat i Betaflight en hel del men lärt mig mycket. Kul med fler som börjar flyga.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Betaflight. Är det något som föjer med, eller fixar man det själv?


    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  7. #7

    Standard

    Jag måste ställa ett par nybörjar frågor till. Hittar inget svar när jag letar.
    Det sitter redan en kamera i modellen. Och det finns möjlighet att koppla på en gopro ovanför. Är det den man spelar in film med och originalet är till googles?

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  8. #8
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Knut9jr Visa inlägg
    Ok. Tack.
    Mest rädd för att bli åksjuk 🤢 med googles, men det kanske är som du säger. Påt bara. Ha ha.
    Tips på bra svensk sida med reservdelar tas tacksamt emot. Esc, motorer, Propeller och batterier verkar vara en förbrukningsvara.

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk
    Elefun.se har lite Eachine delar, annars är det Banggood om du ska exakt samma.
    Annars är rctech.se bra och du köper prisvärda ackar hos bland annat mbs model i Herrljunga.

    Elefun har också ett bra sortiment på div quaddelar mm.

    Lycka till

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Elefun.se har lite Eachine delar, annars är det Banggood om du ska exakt samma.
    Annars är rctech.se bra och du köper prisvärda ackar hos bland annat mbs model i Herrljunga.

    Elefun har också ett bra sortiment på div quaddelar mm.

    Lycka till
    Tack. [emoji3]

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Knut9jr Visa inlägg
    Betaflight. Är det något som föjer med, eller fixar man det själv?


    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk
    Tjena det är ett program/app som man laddar ner till Google crome. Titta på lite youtube klipp så får du koll.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Knut9jr Visa inlägg
    Har för mig jag läste din tråd. Du fick löda esc själv? Dum fråga kanske. Är det dom som sitter efter motorn?

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk
    Ja det blev att skaffa en lödpenna och löda på. Blev varken snyggt och antagligen inte så bra men det funkar[emoji1303][emoji3] du slipper ju det problemet för du har väll en 4 i 1 lösning i S modellen. Men man får nog räkna med att löda förr eller senare med den här hobbyn.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Ja det blev att skaffa en lödpenna och löda på. Blev varken snyggt och antagligen inte så bra men det funkar[emoji1303][emoji3] du slipper ju det problemet för du har väll en 4 i 1 lösning i S modellen. Men man får nog räkna med att löda förr eller senare med den här hobbyn.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Ok. Tack

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Tjena det är ett program/app som man laddar ner till Google crome. Titta på lite youtube klipp så får du koll.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    [emoji106]

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  14. #14
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Knut9jr Visa inlägg
    Jag måste ställa ett par nybörjar frågor till. Hittar inget svar när jag letar.
    Det sitter redan en kamera i modellen. Och det finns möjlighet att koppla på en gopro ovanför. Är det den man spelar in film med och originalet är till googles?

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk
    Kameran i modellen är till för när du flyger fpv (flyger med goggles) och vissa goggles kan man spela in flygvideon. Kvalitén blir dock ganska dålig och vill du bra HD-upplösning så sätter man tex en Gopro Session, RunCam 3 eller liknande uppe på quaden. Nu finns även RunCam Split som kombinerar detta i en enda kamera.

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Kameran i modellen är till för när du flyger fpv (flyger med goggles) och vissa goggles kan man spela in flygvideon. Kvalitén blir dock ganska dålig och vill du bra HD-upplösning så sätter man tex en Gopro Session, RunCam 3 eller liknande uppe på quaden. Nu finns även RunCam Split som kombinerar detta i en enda kamera.
    Ok. Tack.
    Då tror jag att jag fattar mer. [emoji3]

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Kameran i modellen är till för när du flyger fpv (flyger med goggles) och vissa goggles kan man spela in flygvideon. Kvalitén blir dock ganska dålig och vill du bra HD-upplösning så sätter man tex en Gopro Session, RunCam 3 eller liknande uppe på quaden. Nu finns även RunCam Split som kombinerar detta i en enda kamera.
    Ser ut som att jag måste skaffa en RunCam split. [emoji3] [emoji106]

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Knut9jr Visa inlägg
    Ser ut som att jag måste skaffa en RunCam split. [emoji3] [emoji106]

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk
    Blev propps

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •