Reklam

 
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 97 av 97

Ämne: FrSky Horus X10S

  1. #81

    Standard

    Jag kollade på "painless360" youtubeklipp som verkade enklare:
    https://www.youtube.com/watch?v=Yy9IuJ5ZG5g&t=413s
    Bilden visar painless360:s viktigaste punkter:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Painless360OTX222.JPG 
Visningar:	98 
Storlek:	47,6 KB 
Id:	66802
    Tänker prova det istället
    /Leif

  2. #82

    Standard

    Jaha, då har jag "uppgraderat" min X9Dplus till Otx 2.2.2. Själva proceduren funkade helt utan problem och modellerna konverterades OK såvitt jag sett hittills. Men den enda fördelen med 2.2.2 är möjligheten att konfigurera S6R och S8R från sändaren. Funktionen "Bind Options" finns inte med och därmed kan jag inte välja hur t.ex. RX4R ska konfigureras. Dessutom begränsas antalet tillåtna tecken för ljudfilnamnen till 6 istället för 8 i 2.1.9 och till 3 istället för 6 för Gvars. Som jag känner nu kommer jag att nedgradera till 2.1.9

    Edit: Bind Options fungerar faktiskt trots att det inte finns med som tillval i Companion Options.I varje fall inte om man väljer mina sändare (X9Dp eller X9E) som profil.
    Senast redigerat av pernstig den 2018-10-27 klockan 15:48. Anledning: Rättelse
    /Leif

  3. #83

    Standard

    Någon som kör F5J, F3J, F3F eller liknande kärror med FrSky Horus X10S Express?
    /Dave

  4. #84

    Standard

    Jag kör F3J och F5J, dock inte med Horus utan Taranis X9E med Open TX. Vad tänker du på?
    /Leif

  5. #85

    Standard

    Jag fundera på om det går programmera tex kråkbroms, snapflap och flyglägen som speed, termik etc?
    /Dave

  6. #86

    Standard

    Javisst, i varje fall om du kör OpenTx. Det går säkert med FRoS också men det har jag ingen erfarenhet av. Vilket OS kör du?
    /Leif

  7. #87

    Standard

    Tänkte köra Open om jag skaffar en Horus.
    /Dave

  8. #88

    Standard

    Aha, om du inte haft kontakt med OpenTx tidigare kan det vara bra känna till att det kan kräva en viss inlärningsperiod.
    Det finns en tråd om OpenTx här på forumet:
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...x+det+flexibla
    Jag kan också rekommendera Mike Shellims utmärkta "OpenTx Clinic":
    https://rc-soar.com/opentx/
    och särskilt avsnittet "OpenTx Basics"
    https://rc-soar.com/opentx/basics/index.htm
    Vidare finns bland annat färdiga segelmodellupplägg att ladda ner.
    /Leif

  9. #89

    Standard

    Tack för tipsen. Skall undersöka.
    /Dave

  10. #90

    Standard

    Hej!
    Jag har haft min Taranis X9D i 6 år och det börjar kanske vara dags för en ny radio. Märkte idag att en brytare som jag har till dual rate börjar vara glapp och det kanske är fler grejer som börjar ge upp. Jag har kikat på X10S lite och funderar på om det skulle vara en bra ersättare. Jag har trivts med min Taranis och även om jag inte är någon fena på programmering så brukar det lösa sig till slut. Jag är ganska bra på att Googla Ni som har haft X10 S ett tag är ni nöjda. Eller är det något annat som är mer up to date och prisvärt? Jag vill dock inte ha något med sämre kvalitet än Frsky. Ett litet problem är väl att mina mottagare inte är EU uppdaterade. En del av dom går väl kanske att uppdatera men jag tycker det ser lite krångligt ut.

    /Mats

  11. #91
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Hej alla förståsigpåare !

    Har en tre m seglare med Vstabbe där ena rodret beter sig underligt när jag använder butterfly. Jag har programmerat in höjdcompesation som på höger halva funkar som det ska, men vänster vill först gå upp några mm innan det går ned. Dessutom går inte hastigheten att ställa in. Tvä sec. på höger funkar bra men ej vänster där förblir det oo.oo. Alla inställningar gör jag med hjälp av kurvor.
    Kan det vara nån bug i mjukvaran eller gör jag något fel. Inställningarna är helt identiska för bägge rodren ! X10 / open tx

    Tacksam om någon ligger inne med en lösning. / Ivve

  12. #92

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ivve Visa inlägg
    Hej alla förståsigpåare !

    Har en tre m seglare med Vstabbe där ena rodret beter sig underligt när jag använder butterfly. Jag har programmerat in höjdcompesation som på höger halva funkar som det ska, men vänster vill först gå upp några mm innan det går ned. Dessutom går inte hastigheten att ställa in. Tvä sec. på höger funkar bra men ej vänster där förblir det oo.oo. Alla inställningar gör jag med hjälp av kurvor.
    Kan det vara nån bug i mjukvaran eller gör jag något fel. Inställningarna är helt identiska för bägge rodren ! X10 / open tx

    Tacksam om någon ligger inne med en lösning. / Ivve
    Har du möjlighet visa hur ditt upplägg ser ut?
    /Leif

  13. #93
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Har du möjlighet visa hur ditt upplägg ser ut?
    Hur gör jag det enklast ?

  14. #94

    Standard

    Om du använder Dropbox kan du spara .otx-filen från Companion och lägga i Dropbox "Public". Skapa sedan en länk till filen (högerklick>kopiera dropboxlänk) och klistra in här i forum.

    Edit: Filen ska läggas direkt i Dropbox>Public och inte i en egen mapp!
    Här ett exempel:
    https://www.dropbox.com/s/qlgbmnz7v7...ement.otx?dl=0
    Senast redigerat av pernstig den 2020-08-25 klockan 19:14. Anledning: Rättelse
    /Leif

  15. #95

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Och nu kommer en ny Frsky Tandem X20 Och ännu ett nytt operativsystem Ethics
    https://www.facebook.com/lior.zahavi...66206030097436Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	frsky.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	70,1 KB 
Id:	72625

  16. #96

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Vem kör en kurs i dataprogrammering??

    Retroholic!

  17. #97


    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    96
    Jobb
    Pensionist
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Verkar inte som om man behöver vara en fena på dataprogrammering
    om man väljer en Tandem X20 med operativsystemet ETHOS.
    Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite sugen.
    Verkar som (är inte säker) man kan använda äldre mottagare (D8 mode) med hjälp av modulen XJT Lite.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •