Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hitec mottagare

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    1
    Jobb
    Verkstadsansvarig på Br. Johanssons Träförädling a

    Exclamation Hitec mottagare

    Hej!
    Jag har en gammal Hitec Laser 6 35Mhz sändare men jag har blivit av med mottagaren.
    Är det någon som kan rekommendera en mottagare som jag kan ha till denna. Ska inte användas till flyg utan till lite andra byggen.

  2. #2
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Jag gillar corona (syntesmottagare), de finns som 4, 6 och 8 kanalare och det behövs ingen kristall.
    De med dual konversion (tex RP6D) skall också ge lite mera säkerhet än deras single konversion.
    Kör så det ryker!

  3. #3


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Till en 35MHz sändare kan du i princip köra vilka 35MHz mottagare som helst. Bara frekvensen stämmer överens. De jobbar ju med analog pulsviddmodulering (PWM) så de funkar bra ihop mellan olika märken. Se dock till att du kör med en mottagare med dubbla mellanfrekvenser, s.k. dual conversion. Då är risken för störningar på spegelfrekvenser mm minimerad.l
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Tipsar om två Hitec FM 35 MHz dual conversion mottagare som bör fungera (de har dem inte i lager men du kan i alla fall se vad de heter och kanske hitta nån annan som har i lager):

    https://www.elefun.se/p/kat.aspx?k=122&

    /Bo

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det måste rimligen finnas hur många som helst fina kvalitetsmottagare för 35 MHz liggandes i lådor i våra hobbyrum. Annars kostar ju en ny fullt användbar 2,4 GHz-sändare med mottagare bara kaffepengar idag...
    Roger

  6. #6
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag tror jag har 5 mottagare av märke hitec som passar. Jag har några kristaller, om jag minns rätt använde jag 66 o 68.
    modeller jag har är : micro 555, HFS-04MI, Supreme Super 8, HFS 04MG, HFS 04MI.
    Du får en sån + kristall av mig för 50:- inklusive porto. PM:a om det är intressant.
    fredrik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •