Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kalibreringsproblem med Taranis x9d Plis

  1. #1

    Standard Kalibreringsproblem med Taranis x9d Plis

    Har just införskaffat en Taranis Plus. I korta drag hade jag till en början problem med USB kommunikationen mellan dator och radio. Slutade med att jag först uppgraderade OpenTX till senaste versionen utan att det hjälpte. Återställde sedan radion till samma version som den levererades med 2.1.6 utan att det hjälpte. Efter mycket om och men gick jag tillbaka till 2.2.0 igen.

    Det stora problemet nu är att rattarna på sidan och uppe på radion helt har tappat kalibreringen. När man går in i radiomenyn och försöker kalibrera dem så står inställningen helt galet på staplarna. Oavsett om jag placerar reglagen i mitten så visar staplarna att vissa står i ändlige. Rör jag på rattarna så händer ingenting alls på en ratt och på det andra så rör sig stapeln ytterst lite. Jag får inte staplarna att hamna i mitten.

    Har som sagt var lagt in allt på nytt vilket borde medföra att radion borde vara som när jag fick den. Någon som har ett förslag på vad detta beror på? Är det någon inställning i radion jag måste göra för att få staplarna rätt?

  2. #2

    Standard

    Hej

    Det låter som du inte kört kalibreringen.
    Sen vet inte jag hur stabil 2.2.0 är, jag kör 2.1.9.
    /Jonas

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Hej

    Det låter som du inte kört kalibreringen.
    Sen vet inte jag hur stabil 2.2.0 är, jag kör 2.1.9.
    /Jonas

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
    Tack för svar. Provade mig fram nyss och lyckades fixa det. Antagligen jag som inte fattade hur kalibreringen verkligen gick till. Det jag misstänker blev fel var att jag snurrade på rattarna på fel ställe under kalibreringen. Nu ligger allt rätt och fungerar som det ska.

    Nu är det bara att programmera om alla knappar igen för drönaren eftersom jag inte begrep bättre och missade att ta en backup av EEPROM innan jag skiftade mjukvaruversion. Jaja.... Man lär sig av sina misstag.

  4. #4

    Standard

    Hej

    Det var ungefär det jag gissade.....
    Bra att det löste sig.

    /Jonas

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •