Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fy 17 vad avis man blir...

  1. #1

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard Fy 17 vad avis man blir...

    Retroholic!

  2. #2

    Standard

    Varför avis?
    Åk dit och upplev verkligheten!
    Härlig film med otroligt mycket hangflyg runt bergstopparna.

  3. #3

    haskells avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    237
    Jobb
    'En fri man'
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Avis får man väl vara, däremot ej missundsam.��

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har aldrig ångrat mina resor i området, flygning, vandring, utsikten och framför allt ölen. Bara helt fantastiskt, planera in en vecka och ni kommer aldrig att ångra er. Nu var det ett tag sedan, så det vore kanske dags nästa år för en resa med bil/buss fast det bli Österrike då.[emoji847]

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Standard

    Älskar att titta på filmer med hangflyg och Dynamic Soaring. Jag hangflög själv för första gången 2017 och bara några få gånger på ett skithang. Träd nedanför och bara rötter stenar och enar upptill så jag fuskade med motorseglare så jag klarade att landa utan att skrota planen.
    Det var en otrolig känsla första gången jag provade (då med en Hacker 1000 dlg på 300g i 6m/s ) och jag släppte planet och det drog iväg uppåt med en jäkla fart. Fick sätta den i grenarna på en buske när jag inte orkade hålla koncentrationen på flygningen längre efter 55min och ingen landnings plats :-)
    Tyvärr finns inga bra hang i mitt närområde och pga av problem med mina knän kan jag inte vandra uppför för långt,
    Men hoppas jag skall hitta ett bra hang någon gång som inte är för långt borta.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	19618490_1330547207013438_6146466287863201792_n.jpg 
Visningar:	56 
Storlek:	35,5 KB 
Id:	65009

    Tänkte nu testa att flyga små lätta modeller på låga "hang" typ vallar mm som finns i närheten. Bättre än inget tänkte jag.

    /Petrik

  6. #6
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    Kikk lidt på denne tråden https://www.rcgroups.com/forums/show...lider-you-need, og byg dig en p51 eller en PW 1211. Begge disse er svärt bra på små hang og de er billige at bygge. 1 vinge med rc koster rundt 150 kr. dersom du smadre vingen har du stadig rc utstyret.
    Profilerne finder du her http://airfoiltools.com/plotter/index og bygge materiale finder du på XL-bygg. 30mm bygge isolering.
    en regnvejrsdag og du har en 2 3 fly klar til avgang. Jeg selv holder en knap på PW1211. den er bra i frisk vind som vi for det meste har her i skåne.


  7. #7
    Elgstrands avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    348
    Klubb
    Klubblös Linköping

    Standard

    Kenneth E har en poäng... Åk! Det är fantastiskt, har varit i Alperna 5-6ggr och för mig finns det inte mycket som slår det. Sommar som vinter. Försår att du blir avis på deras natur och hang.

    Ha det gott!

    Flyger helst segel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •