Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Checklista till Drönare

  1. #1

    Question Checklista till Drönare

    Söker efter en App där jag kan logga kontroller och flygningar som jag gör med min Phantom 4. Någon som vet något bra App?

  2. #2

    Standard

    Hej!

    Vad mer än det som finns i DJI Go 4 appen är det som du söker? Tycker det finns massor med intressant flyglogg där med total kontroll på stick moves för hela flygningen, höjd, hastighet, eventuella bilder, rotation på drönare... ja all möjlig data.

  3. #3

    Standard

    Jo du har rätt men jag har fler drönare som inte är DJI och söker en App som jag kan använda på alla tre drönare.

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    DJI ägare blir oftast så inne i sina prylar att de tror att det endast finns det märket, Jag vet att det skall finnas en app att ladda hem men kommer inte ihåg namnet-det går kanske att söka på play store.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Standard

    Vilket "anti-DJI-ägare"-inlägg ^^
    Han frågade faktiskt efter en app att logga sin Phantom 4 så man behöver väl inte ens vara DJI-ägare för att undra det som logopedian frågade.

  6. #6

    Standard

    @coloradowest - okej, kan du speca lite mer vad det är du tänkt att logga så kanske det är lättare att hitta en app eller liknande.
    Hittade nyligen denna som jag själv använder för att spara undan info om alla batterierna till racingquadsen
    https://itunes.apple.com/se/app/lipo...ign-mpt=uo%3D4

    Denna kanske är något att ha?
    https://play.google.com/store/apps/d....uavlogbookpro

    @SniffSwe - :-)

  7. #7

    Standard

    Vi är flera som kör samma drönare med egen mobil. Dessutom så har vi tre olika modeller från Phantom till Sky Eye Innovation.
    uavlogbookpro är något liknande som jag söker. men den måste hantera vem som kör och vad.
    Behöver logga att man gjort alla kontroller före flygning. Vart man flyger och hur flygning har gått. Dessutom måste information skickas till någon som kan sammanställa loggningen. Kanske svårt att hitta en App som fixar detta.

  8. #8

    Standard

    Kan man inte göra en mall i ett kalkylprogram och sen dela på samma fil(dropbox, google docs eller liknande)?
    Men en app som var anpassad för detta skulle förstås vara bäst och borde nästan finnas. Kan någon av dessa funka: http://thedronegirl.com/2016/01/19/log-drone-flights/

  9. #9

    Standard

    Testa Airon, en ny app som verkar vettig!

  10. #10

  11. #11
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av coloradowest Visa inlägg
    Tack, denna verkar passa riktigt bra.

    Någon som har testat Appen?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.franzmille.airon.checklist
    Är ganska säker på att det var denna som jag menade, men det skall finnas minst en till som används, själv har jag/vi aldrig behövt en och därför är det inget namn som klingar. Har du provat på Facebook, där finns ett par grupper som flyger professionellt och använder sig av loggning och de kan garanterat hjälpa dig till rätta på något användbart.

    Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #12

    Standard

    Airon checklista fungerar riktigt bra för mina ändamål.

    Kul när man hittar en App som passar bra!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •