Reklam

 
Sidan 22 av 25 FörstaFörsta ... 12171819202122232425 SistaSista
Resultat 421 till 440 av 484

Ämne: Open Tx - det flexibla sändaroperativet

  1. #421

    Reg.datum
    mar 2021
    Inlägg
    10
    Jobb
    Helikopterpilot på Nordsjön
    Klubb
    Siljansbygdens RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Du skriver först att du har en X9D+. Senare står det att du laddat ner Open Tx för X9D (utan plus). I så fall kanske det kan vara orsak till problemen.
    Det var jag som skrev utan +, så lägg inte allt på Calle, my bad... Men hursomhelst, med 2.1.0 i radion är det bara att flasha första mottagaren till 2.1.1 och se om de vill binda sig. Vad kan gå fel? Lycka till!

  2. #422


    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    18
    Klubb
    MK Tre Aviatörer

    Standard

    Tack för all input, skall testa imorgon och flasha en mottagare till 2.1.1 och se
    Har en extra modul för D8 och den binder till äldre mottagare, men, det händer inget när jag rör på spakarna så nåt mer konstigt är det. Återkommer när jag testat 2.1.1 i en mottagare också.
    /Calle

  3. #423


    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    18
    Klubb
    MK Tre Aviatörer

    Standard

    Hej allihopa,
    Nu har det löst sig, flashade om en mottagare och nu binder den igen. Tack för alla tips, nu återstår endast att flasha om resten samt att lägga in mina modeller i sändaren igen.

    /Calle

  4. #424

    Standard

    Roligt att det har löst sig för dig Calle!
    Jag är intresserad av vad du egentligen råkade ut för. Du hade uppdaterat till OpenTx 2.3.11 vilket rimligen inte borde ha med bindning av mottagarna att göra, åtminstone inte de du hade sedan tidigare. Och varför blev modellminnena korrupta? Har du eller någon annan av er några teorier?
    /Leif

  5. #425


    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    18
    Klubb
    MK Tre Aviatörer

    Standard

    Jag har faktiskt inte en aning. Laddade hem OenTX companinon 2.3 och uppdaterade radion, efter det gick det inte att binda. Modellminnena kan ha varit SBS från min sida, men jag vet inte riktigt vad jag gjorde. Har dock lärt mig läxan och kommer fortsättningsvis att ta backup på modellminnena lite oftare.
    /Calle

  6. #426

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    Ställ timern på 00:00:00 för att få den att räkna upp, ställ in den tiden du vill ha i en Special Functions och aktivera det en gång för alla sätta tiden, sen kan den raderas....
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

    Tack för bra idé. Tyvärr fungerar det bara upp till entalstimmar. 10 timmar eller mer går inte att använda för "set timer" i special functions.
    /OlleG

  7. #427

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av CalleR Visa inlägg
    Hej allihopa,
    Nu har det löst sig, flashade om en mottagare och nu binder den igen. Tack för alla tips, nu återstår endast att flasha om resten samt att lägga in mina modeller i sändaren igen.

    /Calle
    Bara att gratulera!
    Hoppas resten löser sig också, och att du blivit en lärdom eller flera rikare ;-)
    OpenTX är underbart, synd bara Frsky har fått storhetsvansinne och fullständigt struntar i sina kunder / användare så länge dom kan låsa ute en 3-parts tillverkare som gör en ACCST kompatibel mottagare :-(

    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  8. #428

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OlleG Visa inlägg
    Tack för bra idé. Tyvärr fungerar det bara upp till entalstimmar. 10 timmar eller mer går inte att använda för "set timer" i special functions.
    /OlleG
    Okej, jag provade inte med 2-siffriga tal...
    Har inte radion framför mig nu, men kan det gå att lura den med en global variabel?
    Annars borde det gå att hitta var den lagrar det värdet i modelxx.bin filen och redigera där ;-)
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  9. #429

    Reg.datum
    feb 2020
    Inlägg
    16
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    E.M.F.K

    Standard

    När man uppgraderar Opentx firmware, så ändrar Companion modellminnena efter dom ändringar,
    som gjorts.
    Dock, får man inte gå från 2.1.17 till 2.3.11, för då har man hoppat över 2.2.x, och då fungerar inte
    konverteringen.
    Vad jag läst! Rätt eller fel??

  10. #430

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    När man uppgraderar Opentx firmware, så ändrar Companion modellminnena efter dom ändringar,
    som gjorts.
    Dock, får man inte gå från 2.1.17 till 2.3.11, för då har man hoppat över 2.2.x, och då fungerar inte
    konverteringen.
    Vad jag läst! Rätt eller fel??
    Det är alltid lite "om" när man uppdaterar från 2.1.x till 2.2.x eller 2.3.x.
    Du kommer troligen inte att få något fel med troligen en eller några varningar om du har någon helikopter med paddlar eller använder mixar som innehåller CYCx.
    Eventuella custom ljud för telemetri eller annat måste kortas ner till 6+3 tecken när du går till 2.3.x.
    Även vissa telemetri funktioner kommer att få göras om då dom byggts om.
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  11. #431

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Lite nyheter OpenTX kommer att läggas ner och ersättas av Edge open TX, mer info 1:06 in i denna video

  12. #432

    Standard

    Oops, händer det här eller är det rykten? Min första tanke är att frysa tillståndet för mina grejor till nuvarande 2.3...man är ju inte tvungen att uppdatera något som fungerar bra.
    /Leif

  13. #433

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Oops, händer det här eller är det rykten? Min första tanke är att frysa tillståndet för mina grejor till nuvarande 2.3...man är ju inte tvungen att uppdatera något som fungerar bra.
    Det händer på riktigt man ska släppa första versionen 2x juni, men det blir säkert en beta

  14. #434

    Standard

    Hur tänker ni alla on detta?
    /Leif

  15. #435

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Hur tänker ni alla on detta?
    En gissning är att OTX2.3.12 kommer att släppas och åtgärda kända problem och utöka supportade modeller till dom som finns att köpa idag...
    Nya funktioner är inte någon prioritet för mig, dom som har TX16 med touch screen får antingen leva utan den funktionen eller gå över till EdgeTX....
    /Jonas

    Skickat från min Armor X8 via Tapatalk

  16. #436

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Det ser ut som 2.3.12 är klart och kommer att släppas snart, om man inte hittar flera buggar
    https://github.com/opentx/opentx/milestones

  17. #437
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Hur tänker ni alla on detta?
    Jag tyckte att det var besvärligt förrra gången det var en inkompatibel ändring, EU LBT, så jag avvaktar.
    Flera av mina mottagare misslyckades jag med flashningen så de låg oanvända ett längre tag.
    Nu är jag helnöjd med att jag kan använda alla mottagare oavsett protokoll i min Radiomaster.
    Har gått ifrån V1, men har en blandning av V2 och V2 LBT.
    Jag avvaktar tills de flesta buggar bränts ut, gissar övergång tidig vår 2022 för min del.
    fredrik

  18. #438

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Det ser ut som 2.3.12 är klart och kommer att släppas snart, om man inte hittar flera buggar
    https://github.com/opentx/opentx/milestones
    Ska man alltså anta att 2.3.12 blir den sista uppdateringen av OpenTx?
    /Leif

  19. #439

  20. #440

    Standard

    Med Edge kan jag kanske ställa min timer

    "Model / Radio data storage being moved from binary to a more flexible format (YAML) "

    /OlleG

Sidan 22 av 25 FörstaFörsta ... 12171819202122232425 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •