Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ar637T or DX9

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2020
    Inlägg
    54
    Jobb
    ServiceTekniker som är på vägens slutände i karriä

    Standard Ar637T or DX9

    Hej...... Någon som vet?

    Spektrums Ar637T Är den komplativ med DX9?? Så att man kan flyga??

    Eller är en Ny sändare Nödvändigt??


    Trevlig Midsommar

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Flyga ja.. DSMX bägge två.. så sätt inga konstigheter. Men du lär nog inte få någon telemetridata (T står för telemetri), utöver någon grund data. Forward programing lär du också få problem med. Om inte dem har släppt en ny mjukvara för DX9, men det tvivlar jag på då NX ersatte DX för några år sedan, och fick med forward programing mm på köpet, i samma veva kom ju T mottagarna.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2020
    Inlägg
    54
    Jobb
    ServiceTekniker som är på vägens slutände i karriä

    Standard

    *Telemetri och annat trams bryr jag mig inte om!! Jag hade bara tänkt mig peta i en AR637T i ett Trainer plan. Och binda up till en gammal Dx9 Black.......- För just att bara kunna flyga liksom!! ... Flyga är huvudsaken! Och att det skulle fungera!

    Vill man ha allt annat "Lull lull" får man ju tänka på en annan radio isf* -Det får bli längre fram.....

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Köp en AR620 om du vill undvika det du kallar för trams för AR637T måste programmeras via Forward Programming så i så fall måste du kolla ett det finns en aktuell firmware till din sändare som stöder detta. Annars fungerar en AR620 lika bra - men den saknar bl a gyrofunktionen.
    Roger

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2020
    Inlägg
    54
    Jobb
    ServiceTekniker som är på vägens slutände i karriä

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Köp en AR620 om du vill undvika det du kallar för trams för AR637T måste programmeras via Forward Programming så i så fall måste du kolla ett det finns en aktuell firmware till din sändare som stöder detta. Annars fungerar en AR620 lika bra - men den saknar bl a gyrofunktionen.
    Roger
    Ar 620 fanns Ej i lager....så det fick bli 637:an.... Sen får det väl bli en ny sändare längre fram!

  6. #6


    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    123
    Klubb
    Eslövs MFK, RFK Gripen,

    Standard

    inga problem med DX9 bara se till att den är uppdaterad. Telemeteri och Forward Prg finns båda.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •