Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Bra 210-quadram?

  1. #41

    Standard

    OK, 1 och 2 lät logiska när du säger det så där. =)

    Vad ska hända när jag klickar på Calibrate? Den beter sig som en knapp, klick, men ja och... inget händer?! Quaden ligger plant i bilden iaf. Man tycker ju att den borde ta lite tid på sig och sen säga "DONE" eller nåt logiskt.

    Ingen skillnad om jag kör acro eller level.

    Vad är idle? Den ligger flimrande på 79-80% i plant läge.

    Jag har plockat isär quaden så nu ligger den utspridd, men allt är kopplat än, så inget som stör för att det varit för nära.

    Uppgradering av firmware är allt för omständigt... Detta får Cleanflight/Betaflight eller va det heter med Naze32 att verka supersimpelt.

    Produkten var så gammal verkar det som så den finns inte ängre hos RCFlight där jag köpte den... suck.

    Spakar jag i Rates-fliken så beter sig allt som det ska, som tidigare.

    Det är bara i Data OutPut den vrider/lutar sig mot annat läge.
    Lutar jag quaden 45 grader framåt så lutar quaden i 3D-bilden sakteliga mot höger 45 grader, dvs en lutar inte alls framåt längre. Framåt har blivit höger.
    Och om jag lutar quaden 90 grader rakt fram så den står på nosen, då roterar den så att den står på höger sida med nosen åt vänster.

    Hur kan det vara så fruktansvärt krångligt med dessa små FCn?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #42

    Standard

    Jag måste erkänna att det hänt nått med KISS sen jag byggde senaste quaden, då var det jätteenkelt. Men jag provade nu att koppla upp min quad för att se om jag kunde hjälpa dig ytterligare och då är typ inget kompatibelt längre, GUI och FC-firmware måste på något sätt vara kompatibla(vilket det var sist jag kopplade in den) men tydligen har det införts något nytt som inte är bakåtkompatibelt. När man sökte på problemet så var det många som var arga pga detta, dock verkar Flyduino hjälpa de flesta så de blev nöjda när dom frågade. Det finns trådar och guider att följa för att få det att funka igen men inget jag hinner pyssla med nu.
    Men...det är inte SuperSimple längre. Jag körde ju Cleanflight först och var totalt trött på att justera och trixa så jag köpte ett komplett KISS-system och quaden flög direkt bättre än den nånsin gjort(utan PID justering).

    Jag tror att "Calibrate" gör det så fort att det inte märks men jag är inte säker. Har du flugit den i rate/acro-mode för att se om den flyger bra då? Gör den det så måste det vara fel på sensorn kan jag tycka, om dom inte gjort någon väldigt konstig uppdatering i mjukvaran.

    Det är iofs lätt att uppdatera FC firmware, bara det att det tar kanske 10 min första gången eftersom man måste följa guiden och ladda ner rätt program "DfuSe". Men jag tor inte att det avhjälper problemet med att quaden lutar.

  3. #43

    Standard

    Tack för att du tar dig tid. Jag har inte flugit sedan premiären. Men jag ska ladda nån ack och testa igen. Både Rate/Acro och Level-mode och se hur beteendet med lutningen blir. Slött om grejerna inte funkar när jag satsade rätt seriöst.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •