Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ersättningskamera Hubsan SpyHawk ?

  1. #1

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard Ersättningskamera Hubsan SpyHawk ?

    Har under 3-4 år flugit fpv med en SpyHawk. Har faktiskt två elektronikpackar med mottagare och kamera mm. En rätt smart packe, men som kräver Hubsans mottagare för att styras. Men nu håller även nr 2 av mina två Hubsansändare på att krokna. Dvs, kan komma att stå utan en Tx som fungerar.

    Så jag funderade på att ersätta Rx:en i planet med en LemonRx, byta ESC och motor (till starkare). Men Hubsankameran är en liten cylindrisk sak som sitter under nosen, inte fyrkantiga som de flesta billiga kamerorna är. Frågan är om det finns någon cylindrisk kamera för under 500 kr, som dessutom kan kopplas till Runcams lilla FPV DVR samt en 200 MW sändare. Helst svensk ebutik.

    Tacksam för tips

  2. #2


    Reg.datum
    okt 2017
    Inlägg
    436
    Jobb
    Pensionerad ingenjör
    Klubb
    -

    Standard

    Du kan få köpa min sändare till den nyare modellen av Spyhawk. Flygplanet ligger nånstans i skogen sen ett år och lär väl aldrig hittas.
    Rätt lite använd, 10 flygningar kanske.
    Dan

  3. #3

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Tyvärr, Modell 301C-F är inte signalkompatibla med S-serien av någon underlig anledning .... Samma med Hubsan 104-serien och !04+ Verkar som de vill sälja en sändare med varje kärra.

  4. #4

    Standard

    Jag har ett gäng mikro-kameror. Dels någon som är cylindrisk men även några som är lite plattare och mycket små med ändå bra bild.

    Behöver dock veta spänning och maxmått?

  5. #5

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Boopidoo, har svarat via PM/larsmn

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •