Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 56

Ämne: Ännu en Sopwith Camel på gång.

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #11

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Så blev det då lite bilder på mina gångjärn. Inte dom bästa kanske men jag hoppas att Ni förstår ändå.

    Bild 1. Mässingsröret borrat rakt igenom bakkantsstaven. Röret är uppslitsat på baksidan för att kunna anpassas till bakkantens mått. Borrhålen går genom slitsen och röret lödas sedan ihop med saxsprintarna.

    Bild 2. Saxsprintarna (2 st) på plats och lätt bockade på baksidan. Motsvarande sprint (1 st) monteras på samma sätt på rodret och delarna passas ihop innan lödning.

    Bild 3: Färdigt gångjärn. Återstår finputsning.

    Det är lite pillejobb med dessa gångjärn men det finns inga andra vettiga lösningar som jag tycker är bra. Pinngångjärn, t ex Robarts, är alldeles för grova i diameter och faller bort. Platta plastdito försämrar hållfastheten alldeles för mycket på de tunna rundstavarna, så det återstod bara att hitta en bättre lösning. Den här har jag kört med på de senaste modellerna och det har fungerat jättebra hittills. Inga slitage eller glapp har kunnat märkas på öglorna och jag kommer därför att fortsättningsvis använda den här lösningen.
    Kay krut
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4399.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	35,0 KB 
Id:	67313   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4400.jpg 
Visningar:	149 
Storlek:	35,0 KB 
Id:	67314   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4397.jpg 
Visningar:	152 
Storlek:	41,9 KB 
Id:	67315  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •