Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fotogenisk bakgrund inomhus

  1. #1

    Standard Fotogenisk bakgrund inomhus

    Hej,

    Vad ska man ha för något bakom/under när man fotar grejer till byggtrådar. Börjar tröttna på plocka undan grejer runt om, vil ju ha bra bilder. :-D
    Typ nåt vitt jämnt, men i mindre skala än vad de har i fotostudior där de har stora vita (eller andra färger) på dukar som hänger ner för väggen och ut på golvet.

    Sånt här fotade jag förr när jag byggde helis...


    Men smågrejer är ju lätt att fota på ett skrivbordsunderlägg, vill ha nåt större nu, typ metern brett, kunna fota något större än lite småskrot. Tar man tex vitt papper så blir det så tydliga skuggor. Brukar använda omnibouncer iofs, men mja. Finns ju bra material för detta.

    /MickeM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,
    Jag har t ex vita depronskivor (125 x 80 cm) i 3 och 6 mm sen jag byggde flygplan i depron. De kan jag tänka mig skulle funka att ha som bakgrund både under och bakom föremål man vill fotografera ungefär som i bilden du posta.
    Nåt som har slät yta borde vara bäst, således ej "lakan" eller liknande som ger lite vågig eller veckigt underlag.

    /Bo

  3. #3

    Standard

    Just det ja, depron! Såna flak tror jag att jag kan hitta. Annars kanske man skulle vänta sig till en fotofirma kom jag på. ;-) De kanske får tag på för överpriser. Funderade på om jag skulle dedikera en hörna för detta bara för att slippa arrangera nåt. Bara dit och tända lampan samt fota, klart. Spara tid handlar det alltså om... i slutänden.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Företag som trycker reklamskyltar har olika former av plastmaterial som borde funka. Jag fick lite att använda som skärmallar för inomhus-kärror men de borde fungera lika bra till ditt bruk.
    Roger

  5. #5

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jag har en slavblixt liggandes nånstans i nån gammal systemkameraväska.
    https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_f...flash&_sacat=0
    Med den trollar man bort elaka skuggor och får en hyfsat "mjuk" bild...
    Retroholic!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •