Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Handla från Kina/Hongkong numera?

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Bolag har redan börjat säcka ihop.. Rubin Rc var den senaste. Men jag väljer i princip i första hand svenska handlare jag med, utom de tillfällen då prylarna jag kikar på inte finns i landet. Mellan 29-49kr i frakt och ibland "gratis" , så fungerar det fint. Visst, ackar kan vara dubbelt så dyra gentemot Hobbykings Eu lager, men för mig har det mindre betydelse.
    Servon, motorer , flygfarkoster ..tillbehör det mesta finns inom riket och går relativt fort att få hem.

  2. #22

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Håller med McRegor, köper det mesta "inlands", stora problemet är att iom HK BG och Ali köper i volym, så får de rejäl rabatt på inköpen, suck. Men det är svårt att hitta någon som svarar på ens frågor. Ser det som att de där extra 100-200 jag betalar är för snabbare leverans, 3-4 dagar mot 28.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av larsmn Visa inlägg
    Håller med McRegor, köper det mesta "inlands", stora problemet är att iom HK BG och Ali köper i volym, så får de rejäl rabatt på inköpen, suck. Men det är svårt att hitta någon som svarar på ens frågor. Ser det som att de där extra 100-200 jag betalar är för snabbare leverans, 3-4 dagar mot 28.
    Javisst är det så. Jag beställer inom Sverige om jag behöver saker snabbt.

  4. #24

    Standard

    Jag beställer alltid från Sverige eller Finland i första hand. Men om jag söker något som jag inte hittar "nästgårds" så blir det utlandet, nån enstaka gång. Leveranstid... nä det har inte så hög prio. Jag och de flesta av er har så pass mycket prylar att man ändå klarar sig under tiden med annat. Jag planerar köpen mer och köper stora lass på en gång istället för en liten pinal ena dagen och nåt annat nästa dag, den taktiken är bara jobbig. Men, jag köper endast det som finns i lager. Där va HobbyKing totalt värdelösa senast, saldot pendlade mellan varje dag. In stock, out of stock, in stock out of stock osv. Så det vart bantad beställning för säkerhets skull. Största problemet är väl att alla har köpt så förb----t med grejer redan så alla har allt. Och nybörjarna är få så man blir inte av med något.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •