Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 58

Ämne: Guillows Piper Cub

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Cool Guillows Piper Cub

    Hej på er!

    Jag är ju ny här och har aldrig pysslat med rc-flyg tidigare men fick en jäkla lust att bygga ett balsaplan efter att en polare skickade bilder på ett litet gummisnoddsplan han bygger nu i balsa och som nu kläs med japanpapper...

    Själv har jag bara byggt några båtar i balsa för dryga 25 år sedan så nån färsk erfarenhet har jag ju inte av balsa.

    Hur som helst så sprang jag förbi den lokala hobbyhandlaren och fick med mig en Guillows Piper Cub hem tillsammans med lite lim och nålar...

    Kartongen jag fick hem hade nog legat på hyllan ett tag för flaken var inte laserskurna men det var faktiskt inget jag tänkte på när jag satte igång med bygget... Alla balsamodeller jag byggde för 25 år sen var stansade... stansen hade nog haft sina bättre dagar dock... som tur är har jag gott om skalpeller.

    Oavsett vilket så är allt numera limmat och slipning av det hela pågår...

    I något svagt ögonblick beställde jag drivlina och tre servon till höjd och skevroder... så jag har nu även skurit ur för stabb och sidroder... imorgon kapar jag ur vingarna för skevroder.

    Troligtvis är allt lite overkill men jag har inget bättre för mig.

    Är det någon här som med framgång har utför samma typ av operation på en sån liten billig modell och dessutom lyckats flyga med den?
    Senast redigerat av Balsafan den 2019-01-20 klockan 06:12.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •