Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: kyosho schweizer 300c

  1. #1

    Standard kyosho schweizer 300c

    Jag råkade köpa mig en gammal kyosho schweizer 300c på tradera nyss... Det är säkert bara skit men i så fall var det billigt skit

    Ett av de bakre bladen (vad dom nu kallas) är trasigt... borde väl gå att kopiera det bladet som är helt ifall det inte går att finna som original reservdel tänker jag... rätt eller fel?

    Förutom att kasta modellen... vad kan man göra med den för att få den lite bättre än den var när den var ny för tiotalet år sedan eller när dom nu tillverkades och såldes?

  2. #2

    Standard

    Säljarens bilder från Tradera här nedan.

    Dagens motorer, farthållare och batterier lär väl vara både lättare och mer effektiva än dom var när modellen byggdes... vad kan vara en lämplig storlek på motor, farthållare och acc? Sitter det gyro i en sån här maskin? Om det inte sitter gyro i den, går det att installera? Jag har verkligen noll koll på helikoptrar


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	96,0 KB 
Id:	67383Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	90,2 KB 
Id:	67384Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	45,3 KB 
Id:	67385Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	55,2 KB 
Id:	67386Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	5.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	50,5 KB 
Id:	67387

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    https://www.manualslib.com/manual/11...?page=6#manual


    Hade nog kört originalprylar men ett LiPo 2s 1000mAh eller vad som kan tänkas få plats. Nog bättre att sen hitta originaldelar eller så, kolla Ebay. Obalans i en helikopter är det sista du vill ha.. och kör du för kraftiga prylar så riskerar du förmodligen drevsallad.. Har du inte spakat helikopter tidigare, så bör du ta hjälp av en erfaren som kan ställa in den och provflyga kanske.

    Hade jag ägt en sån här maskin, så hade jag förmodligen bara låtit den hänga i taket, och köpt något modernare som T-rex 450 eller så. )

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlägg
    Hade jag ägt en sån här maskin, så hade jag förmodligen bara låtit den hänga i taket, och köpt något modernare som T-rex 450 eller så. )
    Som takfläkt ifall sommarn blir varm...

  5. #5

    Standard

    Äsch, med all respekt Ken1... jag tänker skita i vad du säger

    LiPo får det bli som du sa... ny mottagare, nya servon och borstlös motorer... ALL IN!!!

    Det där med gyro måste jag nog läsa in mig lite på...

  6. #6

    Standard

    Hej, jag har en gammal Smartech Aerohawk som uppgraderades på det sättet. (...sen gick jag över till HK450.) Jag kör den fortfarande ibland för ren nostalgi och den är faktiskt lite gullig när den vobblar runt.

    Jag gjorde en del andra förbättringar också:
    * Tailrotorn fick direktdrift med slit/släng propeller.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190130_205454_cr.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	29,3 KB 
Id:	67408
    * Bladhållaren styvades upp med kolfiberplatta.
    *Fjädrar trycker bladen framåt (för att huvudrotorn inte ska fällas ihop under flygning i hög fart, pga klen centrifugalkraft).
    * Bättre/tåligare huvudrotorblad ("like90)"
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190130_205541_cr.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	37,6 KB 
Id:	67409
    /Johan

  7. #7

    Standard

    Jag köpte huvudrotorblad till en minihelikopter för 20 spänn som jag tänkte använda i rumpan... på modellen...

    Fick hem helikoptern idag men inser nu att den ligger kvar i bilen...

  8. #8

    Standard

    Du kommer få jättekul och den funkade helt OK för mig att lära sig flyga.
    Kör som den är, sen uppgraderar du allteftersom den börjar gå sönder och reservdelarna tryter.

  9. #9

    Standard

    Stjärtrotorn är redan trasig och måste bytas, mottagare lär nog också behövas.

  10. #10

    Standard

    55 spänn kostade den på tradera... om jag lyckas lyfta en meter och sen krascha har jag nog fått valuta för pengarna

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190201_170046.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	38,6 KB 
Id:	67415

  11. #11

    Standard

    Hej.
    Paddlarna sitter på fel håll. Framkant på paddlarna skall vara åt samma håll som framkanten på huvudbladen.
    Kent

  12. #12

    Standard

    Tack Kent, den kom så... fast med trasig stjärtrotor... nu sitter där en huvudrotor från nån minihelikopter.

    På den här sitter det ju nån mottagare från hedenhös mormors tid med utbytbar kristall om jag förstått det hela rätt... jag lär väl knappast kunna köra den med min spektrumradio i alla fall...

    Accen är ju lika gammal och fasligt tung...

    Byta mottagare till vad? Behöver jag byta nått servo? Jag vill ju byta till borstlösa motorer... men vad behöver jag göra för att få sakerna att snurra ihop med min spektrum dx6 (gen 3)? Kan jag använda mig av mottagaren (AR6600T) som följde med radion? Förslag på lämplig LiPo önskas också...

    Eller ska jag bara hänga upp den i taket? Nä, det är ju kul att skruva lite... pengar är sekundärt.

  13. #13

    Standard

    Medarna/landninsstället är ju trasigt... bäst att bygga pontoner ifall jag behöver landa i dammen på tomten...

  14. #14

    Standard

    Bilder på det jag inte förstår mig på

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190201_185924.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	91,3 KB 
Id:	67419
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190201_185742.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	109,4 KB 
Id:	67420
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190201_185335.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	66,1 KB 
Id:	67421
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190201_185020.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	56,3 KB 
Id:	67422
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20190201_184854.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	54,7 KB 
Id:	67423

  15. #15

    Standard

    M24H är gissningsvis ett kombinerat gyro och fartreglage....
    Frågan är vad du har för kabel till mottagaren?
    Det borde vara två, en för trottel och en för sidoroder, och båda borde vara 3 ledare, det går att snåla och köra en 3 led och en enkel också.
    Samma sak med servona, är det 3 ledad kabel?
    Batteriet bör du kunna ersätta med 2S lipo.
    /Jonas

    Skickat från min Taranis via Tapatalk

  16. #16

    Standard

    M24H är nog även mottagare och styr även dom två servon som finns. Ser inga kablar till servona som verkar vara lite integrerade... blir nog en stor ombyggnation.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •