Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Viper jet

  1. #1

    Standard Viper jet

    Tja alla rc flygare!
    behöver lite hjälp med mitt senaste inköp och är helt ny i turbin svängen så här kommer kanske några dumma frågor men hoppas att någon kan hjälpa mig.
    Mitt första frågetecken är hur jag får ihop roder osv (se bilder)
    fick ingen manual i lådan utan har sökt manual på nätet och där ser det ut som att roderna är "nitade" fast och inte som det ser ut på bilderna eller i verkligheten utan bara typ platta glasfiberliknande flärpar.
    Andra nybörjarfrågan är att tanken är ju att det skall sitta en kingtech k70 i den och idag är den förbered för edf motor. är med så långt att jag ska införskaffa ett utloppsrör för turbinen men hur gör jag där det nu sitter "rör" från "insuget" ska det bort helt för att skit inte ska komma in i turbinen eller hur gör jag?
    Kanske ska nämna att det är black horse viperjet mkii jag har köpt
    tacksam för svar
    /Matte
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	54,7 KB 
Id:	67468
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	41,4 KB 
Id:	67469
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3.png 
Visningar:	320 
Storlek:	564,0 KB 
Id:	67470

  2. #2


    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    123
    Klubb
    Eslövs MFK, RFK Gripen,

    Standard

    Inget illa menat men hur mycket har du flugit innan? Ställer min motfråga i all välmening eftersom den typen av gångjärn är mycket vanliga i "mindre" kärror och i fall du inte har någon direkt flyg eller byggvana är nog en turbinkärra inte det du bör börja med.
    //Kalle

  3. #3

    Standard

    "Flärparna" är gångjärn. Man skär ett snitt i vingen för varje gångjärn som sen limmas i vingen med lagom mellanrum.

    Fläkten ska väl passas in mellan plaströren.

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Denna viperjet kommer inte hålla för en k70. Den passar utmärkt för k30 dock.
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •