Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Spektrum NX8 uppdateringsproblem

  1. #1

    Standard Spektrum NX8 uppdateringsproblem

    Hej, har just införskaffat en Spektrum NX8 och tänkte börja med att uppdatera programvaran. Tänkte försöka att koppla upp radion till mitt Wifi men den hittar det inte. Jag har 4G mobilt bredband och kanske är det så att det saknar stöd för den typen av Wifi. Försöker istället att göra uppdateringen via USB, kollar på en video på YouTube hur man går tillväga och gör sen likadant men ingenting händer när jag ansluter radion till min USB på datorn, naturligtvis så har jag en MacBook och ingen windows dator, så då börjar jag fundera om radion inte är kompatibel med MacBook heller. SD kort är inte heller något allternativ då jag saknar det på datorn. Någon som har lite kännedom om detta och kanske även någon lösning får gärna dela med sig av denna kunskap isåfall.
    Har mailat till supporten också men det lär väl dröja innan jag för svar därifrån så därför frågar jag här också.

    UffeB

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    4G mobilt bredband är inte Wifi, men har du nån router som "omvandlar" till Wifi i ditt hem? Datorn är kanske kopplad trådlöst till routern, så då borde det funka med sändaren också. De andra frågorna kan jag inte svara på, har inte sändaren själv.

  3. #3

    Standard

    Ja jag har en router så jag kör min MacBook via Wifi, provade idag att ansluta radion till ett annat 4G mobilt bredband med router och Wifi och där hittar den nätverket så att jag kan ansluta, men då uppstod ett nytt problem. Trots att jag ser att att symbolen på radion lyser och bekräftar att jag är ansluten till Wifi så kan jag inte logga in på radion, provat massor med gånger men det går bara inte. Har dock inga problem med att logga in med datorn på mitt konto på Specrums sida, har också klickat på verifierings länken i mailet de skickade i samband med att jag registrerade mig där för att vara säker på att mitt konto är verifierat men det gör ingen skillnad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •