Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Förslag på tång för att ta isär XT60 och XT90?

  1. #21

    Standard

    Lars, dom där röda för 40-80 A som du använder, har du inte stött på att de blir glappa och att de tappar pinnar? De jag provat så har inte hållit måttet och börjat glappa fort, de sitter inte alls lika bra som XT90. Det finns förstås flera tillverkare, jag har haft att göra med tre olika. Ett par har varit bra, men de har jag inte hittat flera av. :-( Därför gav jag upp dem. Annars gillade jag nog dem bäst eftersom, som du säger, man har koll på ena kontakten i taget.

    Lödning är inget problem. Måste söka vidare om jag hittar såna där röda bra igen. Det finns ju nån lösning på gnistskydd där också. Är ju ca 24 kondingar i mina byggen som samlar på sig. Sprakar till lite med XT90 också (de Amass med gnistskydd), blir svarta till slut och måste putsas. Når ej höga strömmar genom dem under drift.

    Amass XT60 har nog alltid funkat finfint så länge man lött dem med en kontakt ansluten i andra änden.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22

    Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    686
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling, Jönköpings RFK

    Standard

    Jag har bara använt de röda kontakterna från HK.
    https://hobbyking.com/en_us/hxt-4mm-...10pcs-set.html
    De finns på EU-lagret.

    Det är lite jobbigt att trycka in kontakterna i den röda plasthylsan men har kontakten väl gått in i hylsan med ett klick så sitter den. Signaturen Dave skriver i sin review:
    "I use these connectors on all my battery's & esc's easy to solder & click in to place if you use a spare connector to push the soldered one in to the plastic plug then is so much easier."

    Kontakterna ser inte likadana ut som de från MBS.

    Lars

  3. #23

    Standard

    Måste prova ta hem lite olika nästa beställning från var det nu blir. Är ju enda sättet hitta nåt bra, prova. :-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #24

    Reg.datum
    okt 2018
    Inlägg
    49
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Eslövs mfk

    Standard

    Hej

    Lite Cu-fett på kontaktytorna kan räcka. Men bara på kontaktytorna så det inte kortsluter, eftersom Cu-fett leder ström.

    PF

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •