Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Förslag på bra FPV-kamera till 210 quad?

  1. #1

    Standard Förslag på bra FPV-kamera till 210 quad?

    Hej,

    Jag har en QAV-X...



    ...som nu har en äldre FatShark 600TVL och den har svårt med mörkt och ljust samt sol och sånt, allmänt gammaldags. Flyger jag mot himlen så är allt under trädtoppar svart i stort sett.

    Webshops har massor med kameror, men när de aldrig anger hur gammal produkten är så vet man ju inte vad som är flera år gammal teknik eller ny. Vad rekommenderar ni för kamera? Jag tänkte beställa från RCFlight ändå så kanske nån av de 15 kamerorna där är lämplig?
    https://www.rcflight.se/visaProdukter.aspx?grupp=97

    Skulle man ha ca 2.1mm lins för quadracing?

    Quaden kör på 3S som är lagom för mitt behov just nu.

    /MickeM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Kolla in en fpv kamera som heter Caddx Ratel!
    Foxeer gör bra FPV kameror också, Precis beställt en Foxeer Predator Micro V3 1.8mm då det endast är micro kameror som går ner i ramen på en Armattan marmotte.

    Skulle iaf kolla lite reviews på Caddx Ratel och lite andra alternativ.
    RunCam Micro Eagle är en väldigt bra kamera men fortfarande en fpvkamera så det är inga underverk direkt

  3. #3

    Standard

    hej.
    de kameror thewiruz skriver om funkar alldeles utmärkt.

    Jag åker själv Qav X i sdc serien.har kört fooxer 1177 kamera i många år,bra latenzy(Låg) å billig är den ju oxo..
    fästena på qav n passar (stor,1177) kamera direkt.tänk på att montera plattan på ryggen till kamerafästet,det håller isär sidoplåtarna så kameran sitter säkert.med 1177 ir blocked kan du flya rakt in i solen utan problem..
    har kört 2.1mm lins men har precis bytt till 1.8mm för att få bredare vy,behöver se allt lite tidigare för att hinna med i högre farter ( börjar bli gammal hehe ).
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0736.jpg 
Visningar:	122 
Storlek:	78,9 KB 
Id:	68246
    här ser du hur den hanterar ljus.SDC 2 på vår tävling,dvr från heat 1.nedre vänstra hörnet..



    //Patrik.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •