Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Blejzyk MEFISTO, Maiden flight på Hammars Backar

  1. #1

    Standard Blejzyk MEFISTO, Maiden flight på Hammars Backar

    Om ni vill ha nåt bra till hanget för vettiga pengar, så är MEFISTO från Polska Blejzyk helt rätt!!
    En helt klart prisvärd 2m seglare med skev o klaff för ca 170€! Finns oxå med bara skev, lite billigare.
    Genomgåend hög finish på modellen och fina detaljer som täta roderspalter på vingen "Elastikflaps".
    Finns hos Zeller Modellbau. https://zeller-modellbau.com
    Tunn o lätt glasfiberkropp med noskon & V-stabbe. 2-delad vinge.
    Plankade vingar med poppelfanér, en kanonkombo, starkt och lätt! Antagligen hyfsat klimatsmart då poppeln växer i Polen, om man nu vill vara lite PK.
    Mina är klarlackade med vattenbaserad PU-lack, blir super!
    Flyger fantastisk bra och rekommenderas varmt om du vill ha nåt som penetrerar bra med fin roderrespons.
    Funkar upp till ca 10-12 m/s men gör sig bäst under 10 m/s. Flyger nästan på en måsfis även på ett mindre hang.
    Mixar klaffarna med skeven och använder snapflap. Då blir det roligt o manövrerbart.....
    AUW: 710g med 6 servon.
    Airfoil: HN1033 mod
    Var en heldimmig höstdag på sydkusten, men hade tur att det lättade en liten stund!
    Detta är andra utkastet då jag hade avlägsnat 20g bly i nosen. (Första kastet gick super, men det var så dimmigt att man nästan inte ser planet.....)
    Vind på hanget: 3-6 m/s




    Har även "lillbrorsan" FAUN, 1,5m med enbart skev.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2017-12-16 14.07.55.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	164,7 KB 
Id:	68231

  2. #2
    LarsBrincks avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    51
    Jobb
    Skådis
    Klubb
    Team-Tornado

    Standard

    Skit också - ännu en modell jag måste ha... Fin spakning - riktigt snygg flygning - och bra bildkvalité. Får man fråga vad för kamera du använder? Headcam?

  3. #3

    Standard

    Tjena Lars o tack!!
    Jag använder en Mobius i pannan. Rätt bra kamera o något mindre än normal GoPro.
    Är sådär i dåliga ljusförhållanden men blir riktigt bra när ljuset är bättre.
    "Hittade" MEFISTO'n när jag letade annan info på RCGroups. Är i stort sett bara positiva kommentarer där och jag kan enbart instämma.

  4. #4
    LarsBrincks avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    51
    Jobb
    Skådis
    Klubb
    Team-Tornado

    Standard

    Mobius? Det använder jag också...måste se till att hålla huvudet mer still då...Parkinson...

  5. #5

    Standard

    Ha ha ha..... förstår vad du menar!
    När jag flyger bland skärmar o sånt så kan du se på videon att jag emellanåt gör en snabb vridning på knoppen (inte här dock...) för att se deras position!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •