Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Willow 2 F3F i Barsebäck

  1. #1

    Standard Willow 2 F3F i Barsebäck

    Ännu en bra eftermiddag på Barsebäcks lilla NNV-hang, oxå denna gång helt utan skärmar.....!
    Med lite mer vind så funkar även en större kärra helt ok. Men några mindre träd nere vid stranden får man se upp med.
    Lite tight o landa då det 5 meter bakom kanten sitter ett elstängsel för korna som betar där. Då är bra klaffutslag en klar fördel.... Är ju lite mer sport att INTE landa i kohagen!
    Vind: 7-8 m/s
    AUW: 2610g
    WS: 2750mm


  2. #2
    Elgstrands avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    348
    Klubb
    Klubblös Linköping

    Standard

    Den där såg trevlig och prisvärd ut! Snyggt fluget! Lika lätt som det ser ut va?

    MVH
    Flyger helst segel

  3. #3

    Standard

    Man tackar...!
    Japp inte så svårt egentligen, men man får träna lite, blir duktig på att laga och så går det åt en o annan modell! Vad är det man säger..., "Friskt vågat är hälften vunnet"!
    Just den hangkanten är rätt "skarp" så det blir en del turbulens (rotor) precis bakom.

    Willow 2 köpte jag direkt av designern i England, Ian Mason. Tror jag prutade en del o gav ca 500 GBP in frakt.
    Är en kanonmodell för de pengarna o finishen är riktigt bra! Är kanske inte direkt en Aer-O-Tec design men den flyger bra.
    Gör sig dock bäst på större hang med mer lyft.

  4. #4
    LarsBrincks avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    51
    Jobb
    Skådis
    Klubb
    Team-Tornado

    Standard

    Nu igen! Sätter mig snart på tåget till Skåne . Vi har inte haft hangväder på en månad... Kul se en så stor kärra på litet hang! Satte du den i busken vid 2.00? Såg sjukt nära ut. Och snygg landning! Och Schwingen med små vingarna är klar för invägning. Nu skall jag bara fixa Corsa vingarna också . Tack för inspiration!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Väl bekomme Lars och tack för glada tillrop..!
    Man gör vad man kan för att glädja dem som glädjas bör....., eller vad det nu heter.
    Japp funkar med en större kärra oxå men inte alltid helt lätt då marginalerna är små.
    Det var faktiskt rätt nära att jag satte den i lilla trädet vid 2.00....!
    Schwingen hade funkat super där i söndags, och ännu lite bättre på måndagen då det var 8-10 m/s.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •