Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hur konfigurera Futaba 10J för trainer mode

  1. #1

    Standard Hur konfigurera Futaba 10J för trainer mode

    Hej!

    Jag har två Futaba 10J och en trainer-kabel och skall köra med min son. Jag lyckas dock inte tolka manualen. Man kan välja mellan 4 moder (per kanal, alltså alla kanaler kan individuellt sättas en av 4 moder enligt nedan):

    FNC mode: The channel set to this mode can be controlled by the student using the mixing set at the instructor’ s transmitter. *Student settings are returned to their initial value in advance. Next, reverse function makes all channels normal.

    MIX mode: The channel set to this mode is controlled by mixing the instructor and student signals. Correction rudder is applied by the instructor. When this mode is selected, the student’ s rate is reduced to prevent servo overthrow. The student’ s rate can also be set. *Student settings are returned to their initial value in advance. Next, reverse function makes all channels normal.

    NOR mode: The channel set to this mode is controlled by signals from the student’ s transmitter. (The instructor and student settings must be the same.)

    OFF mode: The channel set to this mode cannot be controlled by the student. It can only be controlled by the instructor
    Vilken mode är lämplig och hur fungerar den?

    / Tack på förhand, Mikael

  2. #2
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Hej!
    Jag kör dubbelkommando med min son också, men med min T18SZ o en T10J. Funktionen borde dock vara samma. Vi kör FNC på de funktioner/kanaler han ska kontrollera. På det sättet kunde jag i början ha hand om gasen hela tiden dvs den stod på OFF medan han hade höjd/sida/skev. Funkar riktigt bra.
    Testa dig fram till hur det funkar bäst för er. Vi kör med ett oanvänt modellminne i elevradion och det funkar fint, men sen kan du ju testa de olika lägena på marken o se vad som händer med rodrena när du håller in lärarknappen.
    Kör hårt och lycka till!!
    Våga vägra Powerbox!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •