Swishat å klart!!
Swishat å klart!!
Retroholic!
Betalt här också
Samma här.
*RC-flyers do it in the air*
/ Keny
Samma här offrat 100 kr av min pension
Inget offer tycker jag, Uffe. Betalade glatt redan för en månad sen eller nåt sånt...
Roger
100 klart och betalt.
Ja så får man vara med i gemenskapen ännu ett år!
Kay krut
Gemenskapen kostar ju inget :-)
Men en hundring är billigt för den service man får med både forum, försäkring och ett fantastiskt arbete med TS.
MVH Kent
En väl spenderad hundralapp :-). Gott Nytt År alla!
Swishat å klart!!
Done!
Å jag har betalat min medlemsavgift om någon undrar!
Med vänlig hälsning Roger.
Medlemskap: RCflyg
Flyg: Rcfactory EPP. Sbach 55 cc, Pitts Pyton 50 cc, CAP 232 30 cc bensinmodeller, HK 450, HK 500 helikoptrar. Har även en gammal Bäver!
Radio: Futaba FF9 Super, Futaba T 12 Z.
Hej !
Det finns under medlemsregistret.
http://rcff-register.se/
Mvh
Mats
Tro inte på allt du hör,
det finns alltid tre sidor på varje historia,
din, deras, och den sanna
Bara en liten påminnelse - om du betalar din avgift och inte har registrerat dig i vårt medlemsregister tidigare är det toppen om du du gör det också. Annars har jag inga uppgifter att matcha din betalning mot och vi får då dålig koll på vårt medlemsregister.
När du betalat din medlemsavgift och är registrerad ( http://rcff-register.se/ ) kommer du att få ett mail med ett enkelt medlemsbevis - men bara om du också fyllt i en fungerande mailadress....Kanske också skall tillägga att mailet skickas manuellt så det kan dröja lite mellan betalning och bekräftelse.
Med vänlig hälsning och Gott Nytt År!
Kjell Nilsson, kassör och medlemsregisterhanterare RCFF
Senast redigerat av kjni den 2019-12-30 klockan 09:45.
Hej,
En liten undran om "Medlem 2020" loggan som visas under användarnamnet på en del som betalt RCFF medlemsavigift 2020 - är det nåt man som medlem själv skall justera på sin profil eller så?
Jag betalade RCFF medlemsavgiften 100 kr via Swish den 13 dec och angav i meddelandet mitt s.k. Privata ID. Några dagar senare fick jag ett mail "Medlemskort RCFF" där det stod att jag "har betalat årsavgift för 2018, 2019, 2020 och har gällande ansvarsförsäkring." So far so good. Men den där lilla loggan "Medlem 2020" har dock inte (än) visat sig, det står fortfarande "Medlem 2019" under mitt användarnamn här på forumet.
Om det är nåt jag behöver göra för att Medlem 2020 skall dyka upp under mitt användarnamn här på forumet så hojta till. Kikar jag i min profil så ser jag att jag är med i en behörighetsgrupp "Medlem i RCFF 2019". Gissar att om jag blir med i behörighetsgrupp
"Medlem i RCFF 2020" så blir allt OK. Gissar att ni inom RCFF admin som fxar detta åt medlem som bara förnyar medlemskapet som i mitt fall?
Annars sitter jag lugnt i båten och avvaktar. Inge brådis, bara undrar.
/Bo
Senast redigerat av bem den 2019-12-30 klockan 14:29.
Hej Bo och alla andra som undrar.
Forumloggan "Medlem 2020" sätts av forumadmin. Han hämtar uppgifterna ur medlemsregistret där jag har markerat betalningen för 2020. Det finns alltså flera manuella steg i den här proceduren och det innebär att det blir lite fördröjningar.
På sikt är förstås drömmen att det skall gå att automatisera mera av proceduren...Det går åt ganska mycket tid till repetitivt arbete nu när medlemsantalet är en bra bit över 1000-1200.
Att vi har ett separat medlemsregister vid sidan av forumet är för att många medlemmar inte bryr sig om att registrera sig på forumet utan "bara" bara betalar avgiften. Med tanke på den ökande regleringen av modellflyget, p g a EU-regler, måste vi ha ett register som innehåller alla betalande medlemmar även om dom inte är registrerade på forumet.
För de som har ett forumID (och har detta inskrivet i uppgifterna i medlemsregistret) fixar forumadmin så att det så småningom kommer dit en "Medlem 2020"-logga
Med vänlig hälsning,
Kjell Nilsson