Jodå - flög på Nyårsafton också tillsammans med några andra i gubb-gänget.. Ingen sol men f ö bra flygväder.
Sen såg jag att det var några kompisar ute och flög igår också så nog flygs det.
Roger
Jodå - flög på Nyårsafton också tillsammans med några andra i gubb-gänget.. Ingen sol men f ö bra flygväder.
Sen såg jag att det var några kompisar ute och flög igår också så nog flygs det.
Roger
Hur kan man bli Ålänning ?
Man fyller i en ansökan! :-D
https://www.regeringen.ax/aland-omva...k-hembygdsratt
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Jag känner igen noshjulet. Det är av Graupners fabrikat
Det är vist tradition att dans runt midsommar stången, men en modellflygare kan gör det på ett på ett annat sätt, tex runt en vindstrut
Släpade ut tre gammel-helisar till fältet (igår).
Flög den gula (JR Airskipper 50, till salu).
Fick inte igång den svarta (Quick 60 Pro) Motorn aldrig startad förr, till salu sen när jag flugit den.
Hann inte med den vita (JR Ergo Z230 bensinheli, till salu bara jag flugit den).
Men det viktigaste av allt, en heli-flygare som varit lite borta nåt år var med och det började klia i fingrarna igen (har helisar redan, men ska väl flyga snart vart väl tanken).
Idag flög jag min Timber X som jag inte har flugit på ett år. Har haft lite "otur" då jag tipstallat den några gånger. Nu gick det förträffligt, har även limmat på slatsen som enligt uppgift skall minska tipstall tendenserna.
Två dagar på raken, lära syrrans ena pojk att flyga. Slängde ihop en El-Lajban som han leker med.
Fungerar fin fint, och idag fick han flyga nästan hela acket själv. Tränar höger och vänster svängar , som skall utökas till att flyga varv och åttor så småningom. Grabben lär sig fort
Flög I Onsdags med en Baudis Banana och Multiplex Solius på Ålleberg. Var en del skärmflygare på plats med.
Landningen blev lite svajig med Bananan pga av jag hade ställt in för lite maximalt dykroder ihop med kråkbroms.
/Dave
Idag flög jag en TBS Discovery med gimbal och GoPro... men det är inget märkvärdigt.
En flygarpolare premiärflög däremot sin TWM 1/4 Piper PA-18 SuperCub, dålig start, men den höll som tur var och upp igen.
https://www.youtube.com/watch?v=jeUWe8_tWY8