Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Mulitiplex vs E-flite

  1. #1

    Standard Mulitiplex vs E-flite

    Är det någon som har erfarenhet av dessa olika märken och modeller?
    Frågan avser egentligen två specifika plan Multuplex Extar 300S och E-flite Extra 300 3D.
    Eller allmänt åsikter mellan dessa märken eller modeller i frågan, bra o dåligt.

  2. #2

    Standard

    Ang. Multiplex så är de kärror jag köpt av det fabrikatet överlägsna de andra jag äger/har ägt i kvalitet och flygbarhet. Har dock ingen 300S men en 330SC som jag är mycket nöjd med.
    "Allting beror på allting"

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har genom åren haft många E-Flite-kärror liksom ett antal MPX-kärror och jag tycker att E-Flite's kärror generellt varit väldigt välflygande. Dock har jag mest hållit mig till skalaliknande kärror av det fabrikatet. Flera tidigare MPX-kärror har bl a haft problem med landställsinfästningarna och i vissa fall med motorfästen men förhoppningsvis är det ett passerat stadium.
    Är du på jakt efter just en Extra i EPO så finns ju även denna - https://www.lindinger.at/en/airplane...np-with-aura-8
    Jag har ägt den första versionen av den och den var mycket välbyggd och välflygande och hade som standard det bästa gyro jag hittills testat - Aura 8. Kan absolut rekommenderas bland dessa 3 Extror. MPX har tydligen återupptagit produktionen av 300-modellen men det har ju skrivits i dessa spalter att den har servon som inte är så övertygande i motsats till deras 330-modell.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •