Reklam

Sidan 22 av 22 FörstaFörsta ... 12171819202122
Resultat 421 till 434 av 434

Ämne: Vi bygger SpeedBob 800/1060!

Reg.datum
    maj 2020
    Jobb
    Statsanställd Modellflygare
    Klubb
    Karlskoga

Standard

EN av oss bland folket tror att de håller om du ser till att inte få flutter på rodren!
    MC Rollo

Standard

Hej, Jag har inte varit med i denna tråden innan. Och inte sett flygplanet innan, men det ser jättetrevligt ut. Jag har läst igenom stora delar av tråden men hittar ingen info om hur man beställer en. På MBS hemsida verkar dom inte finnas. 1060 är den jag är intresserad av. En drivlina från en efxtra skulle fungera bra eller?

Reg.datum
    maj 2020
    Jobb
    Klubb
    Karlskoga

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lussarn Visa inlägg
    Hej, Jag har inte varit med i denna tråden innan. Och inte sett flygplanet innan, men det ser jättetrevligt ut. Jag har läst igenom stora delar av tråden men hittar ingen info om hur man beställer en. På MBS hemsida verkar dom inte finnas. 1060 är den jag är intresserad av. En drivlina från en efxtra skulle fungera bra eller?
    Hej Lussarn! MBS har av giltiga skäl ej kommit igång med denna! Vet ej hur Mr Bob ligger till med Byggsats 1060, annars har jag en sats över. Och ja det är en mycket kul kärra att flyga som inte har något fuffens för sig.
    MC_rollo

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mc_rollo Visa inlägg
    Hej Lussarn! MBS har av giltiga skäl ej kommit igång med denna! Vet ej hur Mr Bob ligger till med Byggsats 1060, annars har jag en sats över. Och ja det är en mycket kul kärra att flyga som inte har något fuffens för sig.
    MC_rollo
    Det vore lysande om du vill sälja den. Jag skickar dig ett PM

Edit:
    hmm.. Har 0 skickade meddelanden, provade igen, fortfarande 0. Är inte jätteinsatt i detta forum. Kolla om du fick det.

Reg.datum
    maj 2020
    Jobb
    Klubb
    Karlskoga

Standard

Jag har fått dina PM

Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lussarn Visa inlägg
    Hej,
    Drivlinan från EFXtra är bra, jag har min drivlina kvar...

Den är nog i häftigaste laget för SpeedBob 1060. En tumregel säger att 1000 Watt/kg gör en FAI-racer, typ F3d eller F5d. EFXtra drivlinan ger c:a 500 W och om du lyckas klämma in den i 1060 så väger nog kärran 700 gram. 500 W i en 700g modell blir 1400 W/ kg...det tål inte modellen!

Se inlägg #363, #388 och #414 i tråden. Phastey hade en Propdrive 28/36 och c:a 400 Watt i sin modell om jag inte minns fel.

Kul att det rör på sig i denna tråd igen. Måste bygga min SpeedBob 800 men just nu flyttar vi...
    /Lars

Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    FK spinn, Söderköping

Standard

Säger som lars, efxtra har en väldigt trevlig och bra drivlina, dock är nog inte effekten några problem, däremot storleken och tyngden…! Och IOM tyngden så blir det nog lite för mycket för denna modell att hantera när man skickar på full gas.

Den motorn kommer du få väldiga problem att få till TP med, jag har på min SpeedBob en 30g motor och det är lagom att jag får acket(1400mAh 3s) något in under vingen via luckan.

/MrBob

Standard

Bra förslag grabbar, jag letar upp något lite mindre. Inte för att jag är rädd för effekt, körde 3kw i en funjet ett tag...

Standard

5 veckor semester! Så nog va det väl själva f-n om jag inte får min SpeedBob klar nu. :-)
    Håller på med en Lancair 360 och två BO-105 heli samtidigt samt en DC-3a, så det blir lite "nu och då"...

Min motorsetup ska vara rätt snäll... så får se hur den flyger. Börjat slipa det sista så jag kan klä.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    FK spinn, Söderköping

Standard

Lussarn, vad är ditt syfte med din SpeedBob, Pressa eller mysa?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr.Bob Visa inlägg
    Lussarn, vad är ditt syfte med din SpeedBob, Pressa eller mysa?
    Det är klart det skall gå undan. Rekommendera gärna en setup.

Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    FK spinn, Söderköping

Standard

Drönar motorer är fina i dessa, sen helt upp till om du ska köra 3s/4s/5s.. får du välja kv utefter önskemål
    Tänker mer på om du tänker press modellen så bör du förstärka vingen, den tål mycket men det är läskigt att se vingen bli som en pilbåge därav varför jag byggen en ny vinge!

/MrBob

Standard

Nu är min Speedbob klar och provflugen. 640 watt är nog lite för mycket, provade inte fullgas på dom flygningarna jag gjorde men den flög jättefint runt 70% throttle. Jag är ingen van byggare, typ byggde en blue phoenix för 15 år sen så det blev lite skavanker, men inget jag inte lyckades reda ut.

Superfint flygplan och flyger dessutom jättebra.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20210913_164825.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	158,7 KB 
Id:	73469Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20210913_164839.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	159,7 KB 
Id:	73468

Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    FK spinn, Söderköping

Standard