Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Välkommen till Hede sommarträff 2-5/7

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard Välkommen till Hede sommarträff 2-5/7

    Välkommen till Sommarträff med modellflyg på Hedlanda flygfält Vemdalen 2-5/7.

    Några förhållningsregler för att kunna genomföra den här träffen nu när reserestriktionerna lyfts från den 13/6:
    Folkhälsomyndighetens riktlinjer skall följas av samtliga deltagare.
    Social distans och noggrann handhygien är ledorden för träffen.
    Har man förkylningssymptom så skall man inte delta på träffen.


    Anmälan på mail till Bjarne Kvilvang (bjsmodellflyg@gmail.com) eller Kjell-Åke Skoog (kjellake@modellhobby.com) för att kunna ha kol på antalet deltagare. Skriv också i anmälan om vilka dagar du kommer att vara där. Vi kommer att ha max 40 deltagare på grund av rådande omständigheter med covid-19.

    Om du har anmält dig och ser att du inte kan komma så meddela oss så snabbt som möjligt så att någon annan kan få platsen.

    Alla typer av modeller är välkomna (flygplan, heli, segel, jet, mm) och allt från små frigolitmodeller, el, metanol, bensin och jet modeller kommer att finnas på plats. Har du en Jet med dig så ska du också ta med en brandsläckare.

    Servering, Hangar, el, asfalt och gräsbana, dusch WC, camping mm

    Kontakta Vemdalens camping eller Hede camping vid behov av boende under träffen.

    Välkomna till Hedlanda sommarträff 2020.
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  2. #2
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Hepp!

    Tänkte bara informera om att vi börjar närma oss 20 anmälda piloter, så kan var en ide att inte vänta tills sista sekund för en anmälan då vi har ett max på 40 piloter om man har lust att komma till ett av dom finast ställen man kan flyga modellflyg på.......
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Just nu 21 anmälda piloter, varmt välkomna till Hedlanda i Vemdalen
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Riskbedömning enligt FHM kommer att göras när vi närmar oss start av träffen, några saker att tänka på redan nu som deltagare:

    1, ni som bor i Husvagn/husbil kommer att behöva nyttja egen toalett i vagn/bil under träffen för att de gemensamma hygienutrymmena skall räcka till för deltagare som inte bor i vagn/bil. Latrin kommer att kunna tömmas på plats från vagn/bil.

    2, vi kommer att sprida ut vagnar och bilar med lite större lucka än vanligt under träffen för att underlätta social distansering, tag med extra strömkabel till vagn och bil, elcentraler kommer att placeras ut på olika platser runt depåområdet för att säkerställa att alla som vill har tillgång till ström.

    3, det är viktigt att ni vid anmälan till träffen även säger till om ni har någon mer person med er även om inte medföljande person är pilot på träffen då det totala antalet deltagare på platsen är det som räknas och skall understiga 50 personer.
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  5. #5

    mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    260
    Jobb
    Hyrdraultekniker SCA Underhåll.
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Det börjar dra ihop sig. Hur många är anmälda hittills? Kul att veta. :-)

  6. #6
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mrfxcoupe Visa inlägg
    Det börjar dra ihop sig. Hur många är anmälda hittills? Kul att veta. :-)

    Totalt anmälda just nu är 24, tyvärr har vi fått några som varit tvungna att lämna återbud.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  7. #7

    mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    260
    Jobb
    Hyrdraultekniker SCA Underhåll.
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Men det är inte så dåligt ändå. Ett ganska lagomt gäng. Skall bli kul att komma upp på en liten minisemester. :-)

  8. #8

    rwr43s avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    111
    Jobb
    Verkstadschef
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Japp nu är man laddad!! går på semester onsdag kväll så semestern kan knappast börja bättre än det här
    Flyg lågt och hårt Mvh Robert

  9. #9
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Ser ut att bli ett kanon träff detta, kollade YR och det ser ut till att vi får en lite mer levlig temperatur samt lite till ingen vind.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  10. #10

    turbins avatar
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    285
    Jobb
    Miljonär i tid
    Klubb
    MFK Skvadern Sundsvall

    Standard

    Ja vete fan men Klart.se o SMHI säger regn fredag o lördag o söndag, men det flyter mycket vatten under broarna till dess!
    Vi håller tummarna för flygväder.
    /Matti

  11. #11
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av turbin Visa inlägg
    Ja vete fan men Klart.se o SMHI säger regn fredag o lördag o söndag, men det flyter mycket vatten under broarna till dess!
    Vi håller tummarna för flygväder.
    /Matti
    Kommer att ändra fler hundra gånger det innan torsdagen oavsett vem av dessa man kollar på, varje gång man går in på någon av dessa och det gått lite tid sen sist man kollade så har dom ändrat sig åt det ena eller andra hållet. Men säger som dig, håller tummarna för flygväder. Dock har vi jo en utomhushobby så lite väder får man tåla.........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •