Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Redigera GoPro-klipp i Adobe Premiere?

  1. #1

    Standard Redigera GoPro-klipp i Adobe Premiere?

    Hej,

    Jag har en GoPro 7 Hero Black Edition och filmerna den skapar (MP4 HEVC H.265) så funkar ju i stort sett ingenstans. Filmade lite slow motion igår men klippen går ju inte att använda. De går att se som vanliga 30fps i diverse players. Och jag får ut vanliga 30fps från dem om jag konverterar. Men... slow motion är ju det jag ville använda och redigera. Tydligen så tycker Adobe att GoPro-formaten inte är något att satsa på så de funkar inte.

    Är det bara att skippa det udda märket Adobe samt sälja bort skräpkamerorna av märket GoPro? Är duktigt irriterande att det ska vara så otroligt komplicerat att man inte ens får in filmerna i videoredigeringsprogram.

    /MickeM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Kennys avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    261
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Du skriver inte vilken version av Premiere du har, förmodligen måste den uppgraderas.
    GoPro har en egen editor som är gratis, kanske funkar
    Jag har Nero v 2019-2020 samt Cyberlink Powerdirector 18, de klarar format HEVEC H.265 m.f.l
    //Kenny
    Young enough to know I can,
    Old enough to know I shouldn´t,
    Stupid enough to do it anyway.


  3. #3

    Standard

    Ja det var ju det jag kom på sen... ;-) Tyckte den var relativt ny, men den var äldre än GoPro 7. Premiere Elements 15.
    GoPro's editor, menar du GoPro Studio så har den utgått och GoPro Quik är fullkomligt supervärdelös.
    GoPro har lagt ner all tid på app-programmen numera verkar det om, de struntar blankt i allt annat.

    Jag vill ju att GoPro-filerna ska funka direkt i programmet så det blir ju att skaffa nåt nytt.
    Är ju slomo, inte bara 120 utan 200+ jag vill kunna hantera.

    Ingen aning vad man ska ha för redigeringsprogram idag, jag vill bara "få jobbet gjort" och inte skaffa en till hobby som tar lika länge som RC-flyg att pyssla med. Förr var det enkelt. Ladda filmerna till datorn, öppna dem i redigeringsprogrammet, redigera, rendera och ladda upp till YouTube. Nu är samtliga steg väldigt omständiga om man ens får till dem.

    Men men... har man skaffat sig avancerade GoPro-kameror med 4K och deras speciella codecs så måste man skaffa dator och program därefter. GoPro är ju inte en simpel fullHD-kamera med vanlig kompression direkt. :-)

    Men läste att Adobe helt slopat det mesta med GoPro's super-codecs för de var för dyra. Så det är ju tur att andra tar tag i det.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Standard

    Har du testat davinci resolve?

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Har för mig jag redigerat en Go Pro video (från min Hero 5, Black) i min Adobe Premiere Elements 2018, senaste är 2020, sist jag kolla. Kostar väl inte så jättemycket att uppgradera.
    Lägg en länk till en kort kort videosnutt du har så skall jag ta ner den och öppna i min Premiere Elements 2018 så får du besked om det är värt att uppgradera.

    /Bo

  6. #6

    Standard

    OK, ska kika på detta nån kväll. :-) Återkommer!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •