Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: härk

  1. #1
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard härk

    Satte ihop en Avios åt en kompis. Skrev om det och det hamnade i fel forum. Problemet: De små kinesbarnen hade glömt en påse skruv mm. Problemet är att det det förutom alla kontakter som ska in i Rx så är det en kontakt Ubec som väl ska in på den vanliga platsen men en kabel som det står trottel på finns ju ingen plats för. Har nog handlat ett trettiotal modeller från h-K genom åren men aldrig stött på detta. Är det en signalkabel för motorerna? Kan man koppla på en Y-kabel? När klaffarna skulle monteras fanns det ingen y-kabel medskickad. när jag tog en y-kabel jag hade, ja då gick de åt olika håll. nu hade jag iof. en reverserare liggande så det löste sig. Men resten då? måste väl ändå finnas någon som vet kan man tycka. Det var faktiskt 124 som tydligen läst detta fast i fel forum.

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Skruvar borde ju finnas - med överskott. Men det är väl m-skruvar så man borde kunna hitta i reservdelslådan i värsta fall.

    Är det inte så att du har för få kanaler?
    Är det en albatross så har du ju två motorer - de behöver olika utgångar på mottagaren. Du ska kanske kunna styra med motorerna vilket ju är bra om det blåser lite på sjön.
    Skeven brukar man ju sätta på två olika kanaler så att man även kan använda dem som flaps/spoilers
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3

    Standard

    Hej
    C:a 1:40 in i denna videon tror jag du hittar svaret på din fråga...
    https://youtu.be/rYaA8Z-ToLU

    Mvh Dennis

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •