Hej,

Har för flera år sedan nostalgi-renoverat en gammal hexacopter för foto. En PitchUp Prototype 6 800mm med en Gaui Crane som tex TV4 mfl använde förr, min är från en lokal tidningsfotograf som hade lite otur, den stack iväg mitt i allt in i en trädstam i fullt ös, ja den hade DJI Naza, men det blev en enkel APM istället (är ju bara GPS hold och stabilisering för den 2-axliga gimbaln som behövs mm. Idag fick jag ett ryck och tänkte göra den lilla biten kvar på den för att få den flygklar och använda den för att fota lite i sommar.

Och som det är nu tänkte jag ha en sändarpult med hållare för bildskärm för att se "FPV-bilden", men den där bildskärmen är så tung och jag har en några månader gammal Samsung Galaxy Tab liggandes som jag tänkte man kunde använda istället. Alltså köra videolänken i nån app från nån HDMI->USB-C-adapter och sen använda Tower-appen för att ha koll på var man flyger med häxan. Nån som hållit på med sånt? Skulle va fint ha bägge bilder samtidigt på delad skärm och det borde ju gå för det går på Android-mobiltelefoner. När jag tänker efter så kanske det bara är att hitta en bra app (vilken?) och använda en HDMI->USB-C-adapter som funkar i Samsung, MHL eller va de nu heter?