Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Saito 91 stannar

  1. #1

    Standard Saito 91 stannar

    Flyger inte så mycket metanol längre, men har ett problem som jag inte kommit på, som hängt med rätt länge. Har en Saito 91 som går superbra i nästan alla lägen. Den är gammal och lagren är bytta men går som sagt bra.

    Men varje gång jag gör en spinn så stannar den. Har provat med lite olika nålinställningar (inom ramen för att motorn går bra i alla andra lägen). Verkar vara oberoende om det är mycket eller lite soppa i tanken.

    Har slut på idéer....

    Någon idé?

    /OlleG

  2. #2

    turbins avatar
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    285
    Jobb
    Miljonär i tid
    Klubb
    MFK Skvadern Sundsvall

    Standard

    Slangen hel till tryckuttaget på dämparn, eller kanske slangen till klunken för stel!
    /Matti

  3. #3

    Standard

    Det är riktigt att skarven nippel - ljuddämpare inte är helt tät. Kan det vara problemet? Ja kanske har du en poäng. Ska se om jag klarar att täta. Tack för idén.
    /OlleG

    Klunken är helt Ok.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    55
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Västerviks MFK

    Standard

    Hej,
    Jag har en saito 120 som kunde göra samma sak,
    Jag höjde tomgången lite grann då dör den inte när jag drar av och går i spinn,
    sedan har jag lagt in rätt tomgång på en av spakarna som jag slår på när jag går in för att landa ,
    det funkar bra för mej,

    //kenneth,

  5. #5

    Standard

    Också bra tips. Har faktiskt gjort det på en annan modell. Men tänkte inte tillräckligt långt. Ska verkligen prova det.
    /OlleG

  6. #6

    Standard

    Hej
    Hade gjort ett spännförband som höll nippeln på plats även om hålet i dämparen blivit för stort. Det finns inte så mycket att gänga i. Resultatet var att det var mycket läckage i skarven nippel ljuddämpare.
    Hur som helst, tack vare ett annat tips om röd silikon från Biltema, så är den tät nu. Och vips går den som en klocka trots upprepade spinningångar.

    Tack för tipsen!
    /OlleG

  7. #7

    turbins avatar
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    285
    Jobb
    Miljonär i tid
    Klubb
    MFK Skvadern Sundsvall

    Standard


    /Matti

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •