Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nya Spektrum sändare NX6, NX8, NX10 i nov-feb.

  1. #1


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard Nya Spektrum sändare NX6, NX8, NX10 i nov-feb.

    Hej,

    Ny mellanklass serie från Spektrum:http://spektrumrc.com/Search/Default.aspx?SearchTerm=nx
    Själv så är NX10 mest intressant: https://www.youtube.com/watch?v=xuDvxEHX1tQ

    En rolig finess är att deras Bind and fly modeller ligger i radion vid leverans. Bara att importera de som behövs.
    Uppdateringar av radion plus tillägg av nya modeller görs via WiFi, kabel eller SD kort.

    Spektrum är väldigt kreativa!

    Mvh
    Johan

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Att modeller finns att ladda ner är kul, men hur ser programmen ut? Spektrum skryter med fina namn på piloter, men har hitintills levererat modellminnen som är usla. Här finns mer att göra helt klart. Att rodren går åt rätt håll är liksom inte raketforskning, det är ju resten som är av så stor betydelse. Jag lägger kanske 5-10 ackar per flygplan på BNF modeller innan dom börjar uppföra sig okej. Första 2-3 ackarna landar man 20ggr per laddning för att justera och bygga på modellminnet.
    Superhero

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    12
    Jobb
    Pensionär.
    Klubb
    SRFS, TMF

    Standard

    Jag har mest testat helikopter nedladdningarna och mitt intryck är att de programmerar modellerna för erfarna flygare. Jag fick ställa ned utslagen för att passa min 67 åriga hjärna. Det är en nödvändighet att finjustera för sin egen smak men det ger en grundinställning som spar tid. Det är superenkelt att finjustera med en Spektrum sändare.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kör förvisso Spektrum numera men laddar aldrig ner de färdiga modellerna av den enkla anledningen att jag själv vill bestämma vilka switchar som skall användas till resp funktion, hur mina dualrate-inställningar skall se ut, vad sändaren skall "prata" m m.
    Har istället egna "mallar" som jag använder. Det är mycket smidigare - för mig i alla fall. Mindre som man behöver ändra vid varje ny modell helt enkelt. Om jag flög heli kanske det skulle vara annorlunda men det gör jag inte.
    Roger

  5. #5

    R_Sjostedts avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    89
    Jobb
    "Flyglärare EMFK"
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Väntar på NX10 i skrivande stund. Den väntan är ju alltid för lång!
    Det finns duktiga skribenter här, men när den väl kommer så tänkte jag försöka mig på en "unboxing" med
    en liten text om först intrycket.
    Finns kanske en liten risk att man är en gnutta partisk med tanke på att jag gillat/varit nöjd med mina tidigare sändare.
    (DX6i - DX18G1 + IX12)
    När slutar man vara "Rookie"?
    SPEKTRUM-gillare med målet att flyga alla typer av plan!
    YouTube / Instagram / EslövMFK

  6. #6
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Väntar också på NX10. Min DX9 håller bokstavligt talat på att ramla isär och måste pensioneras. Hoppas verkligen att IX10 har fått samma mjuka, fina spakar som IX12 så att den passar till helikopter också.

    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har ju en iX12 med just spakarna är jag inte så imponerad av - måhända för att jag använde FrSky Horus X12s före Spektrumsändaren. Visst - de fungerar helt OK men nog var känslan bättre i spakarna i min X12s. Tycker dock att de "gått till sig" nu efter snart ett års flitig användning så nu känns de lite bättre runt mittläget och vid små utslag.
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •