Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Info efter möte med TS 2020-11-11

  1. #1


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 791
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard Info efter möte med TS 2020-11-11

    Översikten uppdaterad! Nya regler 2021-01-01_rättad version 2020-11-20.pdf
    Fältregistret uppdaterat med info om 2021

    Vi har idag haft möte med TS för att nå konsensus om hur vi skall kunna hantera våra medlemmar (och blivande medlemmar) under 18 års ålder. Våra förslag är nu helt i linje med vad TS kommit fram till och från årsskiftet kommer reglerna att se ut som i bifogade flödesschema. Våra önskemål och argument har blivit mycket seriöst hanterade av våra kontaktpersoner och TS som myndighet.

    Vi har en pågående ansökningsomgång med nya eller uppdaterade modellflygfält och i denna process kommer vi också att ta med uppdaterade säkerhetsregler som behöver en del anpassning för att gå ihop med dagens överenskommelse.

    Modellflyget är som vi ser det inte hotat av de nya reglerna - vi kan nu fokusera på att attrahera nya medlemmar till våra klubbar!

    För RCFF
    Kjell och Micheal

    För SMFF
    Anders Jonsson
    Senast redigerat av kjni den 2020-11-20 klockan 21:07.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Ah vad jag är glad idag. Grattis till alla landets modellflygare och även till RCFF och SMFF som står enade bakom regelverket
    Bästa hälsningar, Michael

  3. #3

    Standard

    Mycket roligt!

    Nu är plötsligt möjligheterna större, än alla de de problem som vi trott oss se som mörka moln för framtida ungdomsverksamhet i landets modellflygklubbar.

    Med rätt information, och bra PR verksamhet, kan klubbarna värva många nya medlemmar genom dessa regler.

    Stort TACK till Kjell och Michael på RCFF, och Anders på SMFF, som genom ett sakligt och trovärdigt arbete, deltagit i många möten för att trygga modellflygklubbarnas framtid på landets modellflygfält!

    Med vänlig hälsning
    Mats Erlandsson
    www.ripamfk.com

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard

    Bra jobbat det gick som vi hade hoppats och nu blir ungdomsverksamheten på fälten hanterbar
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

  5. #5

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    FANTASTISKT!
    Detta var kul läsning. Mycket bra nya regeler-sammanfattning, så ska det se ut.
    Det blev ju mycket bättre än jag befarat när man försökt hänga med en del diskussioner.
    Jag tackar alla inblandade som gjort enligt mitt förmenande ett strålande jobb.

    /Ville
    /Ville
    - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •