Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Zenoah G62 startar ej...

  1. #21
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Prova köp ett nytt stift, om det är samma stift som suttit från början när motorn var ny och framförallt blivit inkört med så rekommenderar jag att byta stift. Har fått lära mig(även av erfarenhet) att ett stift man använder för att köra in en motor är bara att byta ganska omgående, de sopar igen, troligtvis pga lite fetare blandning av bränsle.
    Stift är alltid bra att ha oavsett samt kostar inte många kr.

    Bytte som sagt själv på en motor som krångla efter inkörningsperiod, var en KLAR skillnad trots att stiftet som satt i var nytt och kört ett par timmar med, fungerade inte speciellt bra längre om man jämförde med det nya stiftet jag stoppade i.

    /Mr.Bob

  2. #22

    Standard

    Uppdatering - It’s alive!

    med starter gick den direkt! Tyvärr orkade min Align starter bara tre varv men det räckte. Någon choke behövdes inte.

    Gick genast in och byggde en starter av en gammal skruvdragare och med den fick jag också igång motorn. Tyvärr pajade den kort senare...lyckades också idiotveva igång den två gånger.

    Nålarna stod inte helt rätt (exakt enligt manual visade sig inte riktigt stämma, det var lite för mycket) Den stannade ibland vid gaspådrag. Hann nåla ut lite, då gick den inte alls. Nålade in lite, då gick den bättre, men sen tog tiden slut så jag hann inte justera mer. Propellern gick i markstenen också, men det var det värt för att höra motorn gå.

    Någon som har tips på en vettig starter? Hur kan jag nåla bäst för att få en mer lättstartad motor?

    Det var för övrigt samma stift som satt i...
    Senast redigerat av Phastey den 2020-12-06 klockan 20:38.

  3. #23

    Standard

    Körde igenom motorn en tank idag. För att få ordning på övergången från tomgång till fullgas fick jag skruva ut lågfartsnålen 3/4 varv utöver manualens rek. Men nu går den bra genom hela registret.

    den startar fortfarande inte för hand - men med starter går den direkt så jag tänker inte bråka mer. Vill den ha starter får den det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •