Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Modellflygare i Gislavedstrakten

  1. #1

    Standard Modellflygare i Gislavedstrakten

    Finns det någon klubb eller flygare i Gislavedstrakten?
    /Dave

  2. #2


    RCFF - Administratör
    kjnis avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    1 783
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av David_C Visa inlägg
    Finns det någon klubb eller flygare i Gislavedstrakten?
    Det verkar vara en vit fläcka på modellflygfältskartan. Det kanske kan finnas någon klubb men ingen som sökt om godkännande av sitt modellflygfält. Bilden hämtad från https://www.faltregister.se

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Notification_Center-6.png 
Visningar:	46 
Storlek:	621,2 KB 
Id:	72226

    Med vänlig hälsning,
    Kjell Nilsson

  3. #3

    Standard

    Hej!

    Fram till 2015 fanns Anderstorps modellflygklubb upptagen som klubb på SMFF´s röstlängd, då med 11 medlemmar.

    Klubben hade modellflygfältet Tånglanda ett par hundra meter in från väg 27 ca 8 km från Gislaved

    Fältet syns tydligt på bifogad kartbild
    www.google.com/maps/place/57°14'22.8"N+13°39'04.3"E/@57.2613052,13.5992198,24208m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d57.239678!4d 13.651197

    Vet inte om det finns någon verksamhet där i dag, men det är ju nära, för att åka dit och kolla.

    Mvh
    Mats Erlandsson
    www.ripamfk.com

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    35
    Klubb
    Anderstorp MFK

    Standard

    Hej!

    Jodå, det fältet utanför Anderstorp används fortfarande och sköts mycket bra av några äldre herrar.
    Om du kör från Gislaved mot Bredaryd så finner du fältet på höger sida strax efter Reftele infarten (Slutet av sträckan där mitträcken är). Strax innan fartkameran på den raksträckan ser du fältet en bit in från vägen. Det är ett litet öppet område mellan alla träden utmed vägen så du kan snabbt skymta det om du kör förbi. Tittar du noga där så finns det en liten gammal skylt som det står "RC" på i markhöjd. Vid den skylten kan du köra ner och där har du en liten grusplan som man kan parkera på.
    Tisdag eftermiddagar brukar det vara någon där och flyga under säsongen med ljusare kvällar, annars är det på helger när vädret så tillåter.
    Jag var förbi där och pratade med dem ett par gånger denna säsongen, jag var själv mycket aktiv där för ca: 15 år sedan.

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    35
    Klubb
    Anderstorp MFK

    Standard

    Och vill du ha hjälp att komma igång med flygning så kan jag säkert hjälpa dig.

  6. #6

    Standard

    Tack för svaren, dyker kanske upp på erat fält Viggen när det blir säsong då. Vore roligt, jag har flugit en del innan.
    /Dave

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Flygsäsong är det hela året...
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •