Grävde fram dotterns Lunchbox som promenadsällskap igår.

Det är en ”reissue”, Black Edition, byggd original. Karossen i hårdplast är lackad utvändigt med Tamiya sprayfärg. Jag tycker det är trevligt att det är både motor och elektronisk ESC med i byggsatsen från Tamiya.
Har gjort diverse små-modifieringar för att den inte skall skramla så mycket, satt i belysning och limmat servoräddaren. Servot är JX digitalt med metalldrev. Jag satte kullager i hela bilen. Radion är en Traxxas TQ.

Nu är det några år sen jag byggde denna, men 1985 hade jag en Tamiya Hornet och det var en härlig nostalgisk känsla att återuppleva byggandet! Den största skillnaden idag är att man kan köra så länge! Då hade jag en NiCd på 900mAh, värdelöst resistor-fartreglage och en körtid på 8-10 minuter, och det var bara de första 1-2 minuterna det gick fort, sen tappade den lite fart.

Med en 2s LiPO på 4Ah och ESC körde vi i 45 minuter och den är i princip lika snabb från början till slut.

Det som saknas nu är en diffbroms, jag har försökt greja lite med den befintliga utan större framgång.