Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Frågor om FrSky ARCHER mottagare?

  1. #1

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard Frågor om FrSky ARCHER mottagare?

    Hej.
    Jag är bara lite nyfiken över antennerna till FrSky Archer R8 Pro, är det vanliga trådantenner på dem eller är det liknande de klumpiga Hitec BODA antennerna, och i så fall hur tjocka är de?

    FrSky ARCHER R6 verkar ju ha vanliga trådantenner men den är bara 6-kanalig, det behövs minimum 7 kanaler för F5J-seglare, hur skulla man lösa det bäst, också med häsyn taget att man inte får använda vario/gyro-mottagare i F5J?

    Vad jag förstår går det inte att använda ACCST-mottagarna med ACCESS, eller?

    /Ville
    /Ville
    - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

  2. #2

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    Hej

    Det finns med andra antenner vanlig tråd när man köper r8pro.Dom som sitter på är runda inte stora alls. Inte som dom gamla klumpiga platta.
    Har man Access sändare funkar inte Accst mottagarna. Men med en typ XJT modul går det bra kostar ju lite extra förstås.

    Mvh Thomas

  3. #3

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Tack Thomas för snabbt svar!

    /Ville
    /Ville
    - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

  4. #4

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    hej igen

    Det ska gå använda d16 mottagare.

    Thomas

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ville -vilken sändare har du ? Rätt avgörande när det gäller vilka mottagare som passar.
    Hälsningar
    Roger

  6. #6

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Ville -vilken sändare har du ? Rätt avgörande när det gäller vilka mottagare som passar.
    Hälsningar
    Roger
    Hej Roger.
    Jag använder inte FrSky något mera, försöker bara hålla mig ajour i utvecklingen, speciellt nu när FrySky snart släpper ny sändare med det nya användargränssnittet Ethos. FrySky har 6 resp. 8-kanalsmottagare med inbyggd vario och gyro, samt att det verkar vara populärt med dessa BODA-antenner på de nya archer-mottagrna. Tyvärr är dessa BODA-antenner inte speciellt omtyckta hos segelflygfolket då antennerna ställer till med installations-problem.

    Multiplex som är min huvudradio, de använder bara trådantenner, likadant med nya Core med flera. Vet inte riktigt hur det är med Jeti men jag tror de flesta av deras mottagare har trådantenner.
    Mitt Weatronic-system har bara trådantenner.

    Flysky Paladin med deras nya 2.4GHz Protocol: AFHDS3 använder BODA-varianten på deras 10-kanals-mottagare medans övriga är trådantenner. Jag använder deras 7-kanals-mottagare FTr8B som har trådantenner.
    Det nya Flysky-prylarna med AFHDS3-protokollet har riktig hög kvalité rakt igenom, mycket spännande system.

    De system jag använder med trådantenner fungerar perfekt, aldrig några problem med räckvidd eller annat tjafs. Vet att Jeti har fått blandad kritik, somliga har eller har haft räckviddsproblem, andra inte, med deras DS-12. Verkar också som att deras pultsändarserie DC har klarat sig bäst medans de inte är lika populära som handsändarna.

    Som sagt, jag är bara nyfiken på nya FrSky-grejorna och försöker hålla mig ajour...

    /Ville
    /Ville
    - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •