Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Real flight 9.5s och spektrum NX 8

  1. #1


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    42
    Klubb
    Jönköping RFK

    Standard Real flight 9.5s och spektrum NX 8

    Gott nytt år
    Är det någon som kör R F med bara Spektrum nx 8 alltså utan dongel?

  2. #2


    Reg.datum
    feb 2022
    Inlägg
    1
    Jobb
    Volvo PV till vardags.
    Klubb
    Ingen just nu

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av feffe Visa inlägg
    Gott nytt år
    Är det någon som kör R F med bara Spektrum nx 8 alltså utan dongel?
    Hej!
    Jag är ny här och såg din fråga om RF9.5S + Spektrum NX8. Jag har NX10 men inte provat att köra den med simulatorn ännu, men jag såg en bra instruktion på youtube som förklarade hur man kopplar ihop detta. Skulle det vara intressant så kan jag länka till den här.

    Själv har jag precis fått igång RF9.5S med medföljande handkontroll, det strulade för mig i starten men idag fick jag kontrollen att lira ihop med simulatorn och fått tagit mina första trevande försök till att flyga. RF har betalt sig själv flera gånger om kan man sammanfatta det med efter flera krascher. Testat de olika lägena för nybörjare och mer erfarna och det är stor skillnad i hur det reagerar på roderutslagen och uppträdande i luften.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Du kan gå in i inställningarna på Nx8 och sätta usb läget till usb controller eller något liknande. Det står i manualen har jag för mig. Kolla även på rcgroups och simulator trådarna och realflight 9.5s tråden. Står en del matnyttig hur man får allt att lira.

    NX8 -->system settings -->usb settings -->välj game controller.
    Senast redigerat av Ken1 den 2022-02-24 klockan 14:44.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2020
    Inlägg
    54
    Jobb
    ServiceTekniker som är på vägens slutände i karriä

    Standard

    [QUOTE=Ken1;457043]Du kan gå in i inställningarna på Nx8 och sätta usb läget till usb controller eller något liknande. Det står i manualen har jag för mig. Kolla även på rcgroups och simulator trådarna och realflight 9.5s tråden. Står en del matnyttig hur man får allt att lira.

    NX8 -->system settings -->usb settings -->välj game controller.[/QUOT

    Jag köpte ju Realflight sim utav dig Kenneth! För längesedan..... Och då låg den på Cd ! Min gaming dator Kraschade (11 år)
    Jag tyckte det var ingen ide att fixa en sådan gammal PC. Jag köpte en ny gaming Dator..... Och dom Nya Datorerna levereras inte med CD-Player längre! CD är på väg bort från marknaden.......Steam är dom enda som säljer Realflight på Programmnyckel. För nya Datorer.......

    Jag försökte få hjälp av Horizion.....att hämta programmet på något sätt? -Men dom kunde i hjälpa mig!

    ha det gött kenneth

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Aha, välkommen hit "Rayban" Stämmer, cd på väg bort iaf på datorer. Finns externa att hitta för nån hundring på ex NetOnNet mfl.
    Men, som du märkt så använder Horizon hobby enbart Steam som försäljningskanal. Det förenklar mycket för dem, och både du och dem slipper hålla reda på koder mm. (för det mesta). Köper man R.F Evolution idag från en fysisk butik, så får man bara en kod att använda på Steam.
    På både gott och ont kanske..

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2020
    Inlägg
    54
    Jobb
    ServiceTekniker som är på vägens slutände i karriä

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlägg
    Aha, välkommen hit "Rayban" Stämmer, cd på väg bort iaf på datorer. Finns externa att hitta för nån hundring på ex NetOnNet mfl.
    Men, som du märkt så använder Horizon hobby enbart Steam som försäljningskanal. Det förenklar mycket för dem, och både du och dem slipper hålla reda på koder mm. (för det mesta). Köper man R.F Evolution idag från en fysisk butik, så får man bara en kod att använda på Steam.
    På både gott och ont kanske..
    Jag kan knalla in på Elgiganten och köpa! Jag får då program nyckeln + ett fodral. Då kan jag lika gärna köpa den på STEAM. Slipper transportkostnader, slipper kassakö, och kan ta en bira hemma istället

    Steam är världen största plattform för gamers........Och i framtiden kommer Real flight ut som program nyckel. Jag gissar på att Steams gjort en deal med Horizon? För att sälja deras produkter? Eller tvärtom.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •