Jag provade med OFF i båda modulerna. Ingen skillnad. Har också provat att nedgradera och uppgradera multimodulen men får bild med error i sändardisplayen. Jag tror det är fel i multimodulen enligt bilden som jag skickade ovan. Det blir kontakt med Radiomasters service nu.
Skulle gissa att du råkat få in en X8R firmware i din externa multiprotokoll modul.
Du får hälla ner rätt firmware i modulen via USB / TTL RS232.
Varför du inte lyckas byta firmware i mottagaren kan jag tyvärr inte gissa med den infon jag har...
Möjligen att du använder fel firmware fil, Frsky har det gjort väldigt besvärligt för sina kunder att hitta rätt i deras firmware djungel för att försöka eliminera 3-parts tillverkare av mottagare och det enda dom lyckades åstadkomma var att skjuta sig själva i foten.....
/Jonas
Skickat från min Armor X8 via Tapatalk
Har du laddat in updateringen i firmware på sd kortet.
På under sidan av radion finns ett utag 4 pinnar. Längst ut finns rx höger(mottagare) Till vänster jord sen plus. Finns en text där.
Det här har jag väldigt svårt att förstå, har du någon dokumentation på detta gärna en länk till den.
Enligt den information som jag har hittat är detta Uart portar som kommunicerar där TX sänder och RX tar emot, så att använda RX porten är väldigt konstigt. Pinnen i modul facket är däremot dubbel riktad både sänder och tar emot
Står i manualen att den är för updatering.
Ja jag har sett att det står så i manualen, för kompatibla mottagare, vad det nu är för något. Alla de tunga namnen på YouTube använder porten i modulen, för uppdatering av mottager, kan inte hitta något på nätet om att de där portarna i botten kan användas till något vettigt .... än, det kanske kommer i kommande uppdateringar av OpenTX, precis som stöd för touch skärm.
Så om vi håller oss till fakta här så underlättar vi för många