Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vad saknas/hur ska jag koppla min radiostyrning?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Post Vad saknas/hur ska jag koppla min radiostyrning?

    Hej!
    Jag har en båt liggandes i över ett år som jag hade tänkt fixa så den blir radiostyrd. Jag är helt novis och har måttlig kunskap om el. Kan någon SNÄLLA hjälpa mig? Har bifogat bilder. Jag köpte en Graupner modellbåt, men det följde givetvis inte med något för att göra den radiostyrd. Jag har hjälpligt googlat och hittat saker jag tror jag behöver men inte vet om de passar ihop. Modellen är 37 cm lång så alltså ganska liten och lätt.

    Jag har:
    Nimh powerpack 2700 (batterier)
    Carson reflex wheel 3 PRO (sändare?)
    ESC borstlös 10. 2-3 LiPo XC1010BA
    Graupner digital servo DES 427BB
    Motor Graupner Pollux 380
    Fjärrkontroll Carson reflex PRO stick 3.1

    Det jag förstår är att servon styr rodret, och att ESC förmodligen ska kopplas ihop med motorn (?) för att den reglerar hastigheten. Det jag inte förstår är vad den lilla sändaren gör eller hur allt ska kopplas ihop. Tycker inte att till exempel motorns kablar passar ihop med något av det andra, ska man klippa av befintliga kontakterna och löda ihop det då? På sändaren så kopplade jag in batteripacket längst ner och Servon till rodret på Channel 1. När jag startade fjärrkontrollen så hände inget med servon när jag försökte styra, men sändaren blinkar iallafall. ESC har många olika kablar, vilka ska till motorn och vart ska resten? Jag har en laddare också till batteripacket, ska man plocka isär hela båten varje gång man måste ladda? För den har bara en sladd, som då måste gå till sändaren antar jag. Se bilder så får vi se om ni kan hjälpa mig? Vad saknas?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F2C9EE8B-A2FE-43E7-8BB2-FCB577203FCB.jpg 
Visningar:	258 
Storlek:	102,3 KB 
Id:	72765   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	E2D0861E-99C8-4652-B3EC-1FBF5F6885C7.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	71,7 KB 
Id:	72764  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •