Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Ripaläger Shootout 2021

  1. #1

    Standard Ripaläger Shootout 2021




    Ripa Modellflygklubb avvaktar Folkhälsomyndighetens ställningstagande till nya regler för att få lov att genomföra ett arrangemang med som vi hoppas minst 100 samtida deltagare. Nya förslag för sommarens regler är framflyttade och förväntas komma den 17 maj, därefter går vi ut med ny information om årets planerade läger

    RIPA MODELLFLYGKLUBB INBJUDER TILL
    RIPALÄGER SHOOTOUT SYD 2020 V.29 16 - 25 juli

    Om de regler som presenteras den 17 maj, innebär en begränsning av antalet deltagare till max ??? antal personer, medför detta att vi måste be alla som tänkt besöka årets Ripaläger om en anmälan.

    De årliga besökare som bokade plats för 2020 när de lämnade Ripalägret 2019 kommer att ha förtur till bokningen

    Som klubb behöver vi veta namn, klubbtillhörighet, telefonnummer, boende i husvagn/husbil/tält, antalet personer, och vilka dagar ni vill att vi skall boka in, detta för att försöka optimera antalet deltagare varje dag, så nära maxantalet som möjligt.
    Genom begränsningen hoppas vi på förståelsen av att aktiva modellflygare kommer att prioriteras. Hur antalet dagliga besökare skall hanteras ber vi att få återkomma till då de nya restriktionerna offentliggjorts.
    Kommer reglerna att begränsas som i fjol, till 50 personer kommer vi att ställa in årets Ripaläger.

    Skicka ett mail med anmälan eller frågor till ripa2021@ripamfk.com

    Årets lägervecka, om den nu blir av, kommer att genomföras under ordnade former, och med hänsyn och beaktande till den pandemi som fortfarande råder i landet.

    Ripalägret´s huvudsakliga målsättning är att skapa trivsel och gemenskap för landets modellflygare, och när så är möjligt, även deras familjer, modellflyg är vår gemensamma nämnare. Genom alla modellflygare som kommer till Ripa under lägerveckan, visar vi upp en bredd på hobbyn, med modeller från det enklaste enkla, till riktigt häftiga modeller

    TEMADAGAR
    För hobbyns och klubbens del är målsättningen att veckan, skall väcka intresse för nya utövare, samt återuppväcka intresset för många dagliga besökare, vilka varit aktiva, men som varit från hobbyn några år. För att erbjuda så snabb ”start” – hjälp som möjligt genomför klubben temadagar mån-fred mellan kl.13 -16. Skala- warbirds, Segelflyg, IMAC, Oldtimer, finns med i planeringen, vi återkommer med mer info på klubbens hemsida varefter dagarna blir ”spikade”

    SWAP-MEET
    Klubben upplåter utrymme till försäljning av begagnade modellflygprylar i depåområdet, naturligtvis är hobbyhandlare välkomna att sälja, och visa upp sina produkter och företag under veckan.

    ”JUL(i)AFTON” arrangeras normalt i klubbens pergola, under tak med fönsterpartier på tre sidor. Att under rådande pandemi bjuda in till ”julbord” redan nu är allt för osäkert, klubbens ambition och förhoppning, är att så kan ske, men vi är rädda om varandra, och ber att få återkomma i denna fråga.
    Jul(i)afton infaller i år torsdagen den 22 juli.

    För dig som saknar mobilt boende rekommenderar vi Kärraton 3 km från modellflygfältet. www.ahusboende.se/

    Här finns information om Flygfältet -Flygregler - Campingkostnader

    Frågor? Kontakta Mats Erlandsson bostad 044-350202 mobil. 0705-350202

    VÄLKOMNA TILL RIPA!Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Pilot o banderoll final ny storlek.jpg 
Visningar:	1683 
Storlek:	38,6 KB 
Id:	72787Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20200615_132817_0008[24451].jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	65,3 KB 
Id:	72788
    Senast redigerat av Ripa den 2021-04-25 klockan 12:10. Anledning: Uppdaterat med nytt datum för restriktioner

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Måtte restriktionerna släppa snart, alla är väl svältfödda på att komma ut och träffas igen...
    Retroholic!

  3. #3

    Standard




    Från den 1 juni är det tillåtet att genomföra arrangemang utomhus med max 100 deltagare.
    Ripa Modellflygklubb har beslutat att genomföra årets Ripaläger med hänsyn och beaktande till den pandemilag som fortfarande råder i landet.

    RIPA MODELLFLYGKLUBB INBJUDER TILL
    RIPALÄGER SHOOTOUT SYD 2020 V.29 16 - 25 juli

    Då deltagarantalet är begränsat, medför detta att vi måste be alla som planerat att besöka lägret med husvagn/husbil/tält att boka plats genom en anmälan via e-post.

    De årliga besökare som bokade plats för 2020, när de lämnade Ripalägret 2019 kommer att ha förtur till bokningen.

    Efter att detta inlägg publicerats första gången den 1/4 har till dagens datum 45 deltagare bokat plats på årets Ripaläger.
    För att möjliggöra dagliga besökare kommer vi att begränsa antalet boende till ca 80 personer.

    Som klubb behöver vi veta namn, klubbtillhörighet, telefonnummer, boende i husvagn/husbil/tält, antalet personer, och vilka dagar ni vill att vi skall boka in, detta för att försöka optimera antalet deltagare varje dag, så nära maxantalet som möjligt.

    Genom kravet på begränsning hoppas vi på förståelsen av att aktiva (flygande) modellflygare kommer att prioriteras.

    Skicka ett mail med anmälan eller frågor till ripa2021@ripamfk.com

    Som klubb har vi förhoppning om att de regler som regeringen kommer att presentera i steg 2, den 1 juli kan medföra ökat deltagarantal och ge utrymme för fler dagliga besökare under Ripalägret.

    Ripalägret´s huvudsakliga målsättning är att skapa trivsel och gemenskap för landets modellflygare, och när så är möjligt, även deras familjer, modellflyg är vår gemensamma nämnare. Genom alla modellflygare som kommer till Ripa under lägerveckan, visar vi upp en bredd på hobbyn, med modeller från det enklaste enkla, till riktigt häftiga modeller

    Skicka ett mail med anmälan eller frågor till ripa2021@ripamfk.com

    TEMADAGAR
    För hobbyns och klubbens del är målsättningen att veckan, ska väcka intresse för nya utövare, samt återuppväcka intresset för dagliga besökare, vilka varit aktiva, men som varit från hobbyn några år. För att erbjuda så snabb ”start” – hjälp som möjligt genomför klubben temadagar mån-fred mellan kl.13 -16. Oldtimer, Skala, Warbirds, Segelflyg, Nybörjarmodeller, finns med i planeringen, men än är inget bestämt vi återkommer med mer info på klubbens hemsida varefter dagarna blir ”spikade”

    SWAP-MEET
    Klubben upplåter utrymme till försäljning av begagnade modellflygprylar i depåområdet, naturligtvis är hobbyhandlare välkomna att sälja, och visa upp sina produkter och företag under veckan.

    ”JUL(i)AFTON” arrangeras utomhus i klubbens pergola, under tak med fönsterpartier på tre sidor. Klubbens förhoppning är att kunna genomföra årets jul (i) afton med bordsplacering som motsvarar FHM krav på regler med antal och avstånd.
    Jul(i)afton infaller i år torsdagen den 22 juli.

    För dig vill besöka årets Ripaläger men som saknar mobilt boende rekommenderar vi ”Kärraton” 3 km från modellflygfältet. www.ahusboende.se/

    Här finns information om Flygfältet -Flygregler - Campingkostnader

    Film från Ripalägret 2019

    Frågor? Kontakta Mats Erlandsson bostad 044-350202 mobil. 0705-350202

    VÄLKOMNA TILL RIPA!Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Pilot o banderoll final ny storlek.jpg 
Visningar:	1683 
Storlek:	38,6 KB 
Id:	72787
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20200615_132817_0008[24451].jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	65,3 KB 
Id:	72981

  4. #4

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jippeeeeee!!!!

    Se mej som bokad!!!


    Retroholic!

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Jippeeeeee!!!!

    Se mej som bokad!!!


    Hej Thomas!

    Missminner jag mig inte har du stående bokning på "Gräddhyllan" till år 2034

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com

  6. #6

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ripa Visa inlägg
    Hej Thomas!

    Missminner jag mig inte har du stående bokning på "Gräddhyllan" till år 2034

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com
    Ja, minst...
    Retroholic!

  7. #7

    Standard

    Hej, härligt att läsa :-)

    Boka in mig hela veckan från lördag helgen innan enligt tidigare år mellan Ola och Thomas

    //Rickard Balcke

  8. #8
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Riktigt kul att höra?????? Samma plats som sist, om möjligt, tack!
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Balcke Visa inlägg
    Hej, härligt att läsa :-)

    Boka in mig hela veckan från lördag helgen innan enligt tidigare år mellan Ola och Thomas

    //Rickard Balcke
    Hej Rickard!

    Vi har bokat in dig på samma plats som tidigare år, allt enligt önskemål.

    Välkommen till Ripa!

    Mvh
    Mats

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MagnusStrömqvist Visa inlägg
    Riktigt kul att höra?????? Samma plats som sist, om möjligt, tack!
    Hej Magnus!

    Vi har bokat in dig på samma plats som tidigare år.

    Välkommen till Ripa!

    Mvh
    Mats

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    96
    Jobb
    Pensionist
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Bokar mig också.
    Om ensam så blir det tältet, med kompis så blir det kanske husvagn.
    Hör av mig när jag vet om det blir tält eller husvagn.

    Vh
    @lve

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AlveH Visa inlägg
    Bokar mig också.
    Om ensam så blir det tältet, med kompis så blir det kanske husvagn.
    Hör av mig när jag vet om det blir tält eller husvagn.

    Vh
    @lve

    Hej Alve!

    Vi har bokat en plats, återkom när du vet om det blir tält eller husvagn!

    Välkommen till Ripa!

    Mvh
    Mats

  13. #13
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Boka en plats åt mig med, Please.
    Ove (AM) Nielsen

  14. #14

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Boka en plats åt mig med, Please.
    Du har väl den närmast klubbstugan??
    Retroholic!

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Boka en plats åt mig med, Please.
    Hej Ove!

    Thomas har full koll, din plats är bokad längst fram i mitt raden närmast klubbstugan.

    Välkommen till Ripa!

    Mvh
    Mats

  16. #16

    Standard



    Modellflyg, världens bästa hobby, skall utövas med glädje och gemenskap, tyvärr måste vi som klubb begränsa antalet utövare, under årets Ripaläger Shootout.

    TEMADAGAR
    För hobbyns och klubbens del är målsättningen att veckan, ska väcka intresse för nya utövare, samt återuppväcka intresset för dagliga besökare, vilka varit aktiva, men som varit från hobbyn några år.
    För att erbjuda nya och ”nygamla” modellflygare så snabb ”start” - hjälp som möjligt genomför klubben temadagar mån-fred mellan kl.13 -16

    Under måndagen kommer medlemmar från Svenska Modellflygares Oldtimersällskap SMOS för att visa upp och locka nya medlemmar till sin organisation, och landets klubbar.
    Onsdagstemat är bokat för Warbirds, torsdagens tema för Segelflyg.
    Teman för tisdagen och fredagen är ännu inte bestämt, vi återkommer med mer info i denna tråd varefter dagarna blir ”spikade”

    Till dagens datum har klubben reserverat plats för 69 st. boende och aktiva deltagare under veckan.

    Med nuvarande pandemiregler är deltagarantalet begränsat till 100 personer, (varav ca 80 boende) som klubb följer vi gällande regler, och kommer i år inte att kunna göra offentlig reklam och annonsering om årets Ripaläger. Vi hoppas naturligtvis på lättnader i dessa regler från den 1 juli, om så sker återkommer vi med mer information i denna tråd.

    De årliga besökare som bokade plats för 2020 när de lämnade Ripalägret 2019 kommer att ha förtur till bokningen

    Genom kravet på begränsning av deltagarantalet hoppas vi på förståelsen av att aktiva (flygande) modellflygare kommer att prioriteras.


    Se tidigare inlägg med uppdaterad inbjudan.

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com
    Senast redigerat av Ripa den 2021-06-26 klockan 21:33. Anledning: Uppdaterat deltagarantal

  17. #17

    Standard



    Modellflyg, världens bästa hobby, skall utövas med glädje och gemenskap, och efter Folkhälsomyndigetens glädjande besked angående senaste Covid – restriktioner, kan vi nu ”öppna dörrarna” för fler.

    Till dagens datum har klubben reserverat plats för 75 st. deltagare med boende på klubbens lägerplats, än finns det platser kvar.

    Skicka ett mail med din anmälan, eller frågor till ripa2021@ripamfk.com

    Beskedet från FHM medför också att vi kan öppna upp för fler dagliga besökare under veckan.

    TEMADAGAR
    För hobbyns och klubbens del är målsättningen att veckan, ska väcka intresse för nya utövare, samt återuppväcka intresset för dagliga besökare, vilka varit aktiva, men som varit från hobbyn några år.
    För att erbjuda nya och ”nygamla” modellflygare så snabb ”start” - hjälp som möjligt genomför klubben temadagar mån-fred mellan kl.13 -16

    Under måndagen kommer medlemmar från Svenska Modellflygares Oldtimersällskap SMOS för att visa upp och locka nya medlemmar till sin organisation, och landets klubbar.
    Onsdagstemat är bokat för Warbirds, torsdagens tema för Segelflyg.
    Teman för tisdagen och fredagen bestäms den 30 juni, vi återkommer med mer info i denna tråd varefter dagarna blir ”spikade”

    SWAP-MEET
    Klubben upplåter utrymme till försäljning av begagnade modellflygprylar i depåområdet, naturligtvis är hobbyhandlare välkomna att sälja, och visa upp sina produkter och företag under veckan.

    Ola på IAB RC kommer till Ripa under veckan

    För dig som vill besöka årets Ripaläger men som saknar mobilt boende rekommenderar vi ”Kärraton” 3 km från modellflygfältet. www.ahusboende.se/

    Här finns information om Flygfältet -Flygregler - Campingkostnader

    Film från Ripalägret 2019

    Frågor? Kontakta Mats Erlandsson bostad 044-350202 mobil. 0705-350202
    VÄLKOMNA TILL RIPA!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20200615_132817_0008[24451].jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	65,3 KB 
Id:	72981

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com

  18. #18


    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    96
    Jobb
    Pensionist
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AlveH Visa inlägg
    Bokar mig också.
    Om ensam så blir det tältet, med kompis så blir det kanske husvagn.
    Hör av mig när jag vet om det blir tält eller husvagn.

    Vh
    @lve
    Det blir inte husvagn, kanske inte alls.
    Vh
    @lve

  19. #19


    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    96
    Jobb
    Pensionist
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AlveH Visa inlägg
    Det blir inte husvagn, kanske inte alls.
    Vh
    @lve
    Det blir inget tält heller så jag behöver ingen platsbokning.
    Men jag kommer och boendet blir ståndsmässigt så det förslår.

  20. #20

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard



    Retroholic!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •