Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Acromaster Pro

  1. #1

    Standard Acromaster Pro

    Hej
    Har köpt en Acromaster Pro som i huvudsak flyger mycket bra för sin storlek. Den dra dock rätt mycket mot stället i knivegg och man måste även motskeva lite för att hålla den kvar i knivegg.

    Tyngdpunkten ligger 2 mm bakom rekommenderat. Ska flytta fram den men inte gjort ännu.

    Har någon en liknande erfarenhet? Och i så fall har ni hittat någon annan medicin än mixa bort det. Mixningen får ju lite följdeffekter.
    /OlleG

  2. #2
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Har haft liknande fenomen på ett par kärror, kolla anfallsvinkel på vingen i förhållande till stabbe, kolla att stabben är rak(horisontellt) gentemot vingen. Kanske får vikta på någon vinge. Se till att alla roder är ”nollade” utan att du behöver trimma för att få modellen att flyga rakt.

    hade en modell som hade liiiite positiv anfallsvinkel på vingar och så drog den mot huv i knivegg och efter jag nolla vingarna blev det genast mycket bättre.

  3. #3

    Standard

    Ok. Tyvärr svårjusterat på en Acromaster.
    Ska prova med att sänka skevrodren lite för att åtminstone lite simulera positiv anfallsvinkel.
    /OlleG

  4. #4
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Ja du kanske får i värsta fall labba lite med att trimma lite olika, lite ”klaff” och trimma då någon halv mm dyk, se om det blir bättre.
    Att du får skeva för att hålla den rak har jag flera modeller som gör(främst bara när jag ligger knivegg åt ena hållet), det kan vara som sagt stabben som inte är hundra som gör att den vrider sig ur kurs, skev vinge, mer vikt på ena än andra vingen. Tar oftast många timmar att justera in en modell att den går rakt och framförallt hitta orsaken till det.

    Har en kärra som är tyngre på ena vingen men det är också den tunga vingen som vill ha vikt.. Om jag läser av hur den går i luften… den har jag även använt laser när jag limma ihop allt så det är så rakt som går mellan stabbe o vingar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •