Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ?Starfighter Airworld F-104 1:4 scale

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard ?Starfighter Airworld F-104 1:4 scale

    Min kompis var klar med denna underbara modellen redan förra sommaren och skulle då komma till Hedlanda för att ta maiden på den, tyvärr satte covid-19 och dom strikta reglarna för reser in och ut av Norge en stopp för detta då. Nu när vi är fullt vaccinerade så kan vi äntligen resa fritt mellan Norge och Sverige, så 19 augusti kl 19:30 var det äntligen dags för maiden av denna enorma modellen.

    Modellen är en Airworld Starfighter F-104 1:4 scala. Flygkroppen är hele 417cm lång, vingspannet 182cm och motor är en Kingtech K-320g4. Man kan inte annat än beundra denna maiden. Relativt kort flygning, men otrolig kort startsträcka, superstabil i luften och en perfekt landning. Bara att gratulera den mycket duktiga piloten Geir Mogstad med en lyckat maiden. Ser redan fram emot att få se denna underbara modellen flyga många gånger framöver.

    Info om modellen:
    Fabrikat: Airworld F-104 1:4 scale
    Vingspan: 182 cm
    Flygplanskropp: 417 cm
    Motor: Kingtech K-320g4

    Om du gillar mina videor kan du stödja mig genom att köpa mig en kopp kaffe, klicka bara på länken i texten under videon på YouTube.

    Prenumerera gärna på min Youtube-kanal så missar du inga videos.......

    Hoppas ni tycker om videon.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Mäktig kärra!
    Såg ut att flyga hyfsat stabilt.
    Gyro???
    Retroholic!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •