Reklam

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 49 av 49

Ämne: Nostalgibyggen...

kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Malmö Radioflygsällskap. Östersunds Modellflygklubb.

Standard

Kan det vara den här Thomas ?

Kay krut
    https://plans.modelaircraft.org/prod...yal-sky-queen/

Standard

Mitt första flyg var en SIG Kadet Senior på 90-talet. 100 flyg senare så köpte jag en likadan som jag håller på bygga (nu med skev, flaps och Saito FG-11). Det är väl nostalgi, förutom nymodigheterna? :-)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3192.JPG 
Visningar:	52 
Storlek:	228,0 KB 
Id:	73692 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3110.JPG 
Visningar:	49 
Storlek:	198,0 KB 
Id:	73693 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3115.JPG 
Visningar:	53 
Storlek:	293,8 KB 
Id:	73695

Fick nyligen tag på en Robbe Motor-Drachen från 80-talet som jag håller på monterar ihop, inte trä, men den ska ju flyga i alla fall.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3821.JPG 
Visningar:	57 
Storlek:	287,4 KB 
Id:	73696
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3113.JPG 
Visningar:	52 
Storlek:	206,9 KB 
Id:	73694  
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Jobb
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Malmö Radioflygsällskap. Östersunds Modellflygklubb.

Standard

Kul Ålänning.
    Ja det finns tydligen flera som bygger lite i hemlighet. Upp med bilder på era byggen/skapelser så att vi andra får se era modeller. Det finns nog de som behöver en liten kick i baken för att komma igång.

Kay krut

Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av kay.krut Visa inlägg
    Kan det vara den här Thomas ?

Kay krut
    https://plans.modelaircraft.org/prod...yal-sky-queen/

Ganska likt, men inte den.
    Min var mer kantig och hade noshjul.
    Typisk trainer alltså.
    Retroholic!

Standard

Kul Ålänning.
    Ja det finns tydligen flera som bygger lite i hemlighet.
    Mjo, mja... hemligt vet jag väl inte. Jag håller liv i en server med ett annat forum och där lägger jag upp precis allt jag håller på med i RC-väg, kämpar med att hålla RC-flygandet vid liv här på andra sidan vattnet. Är väl bara nåt enstaka jag lagt upp på det här forumet. För några år sedan var det flera som byggde, men det står på paus mest just nu. "Folk har inte tid". Och de som bygger kit är inte aktiva på det här med datorer. De som inte byggt kit skulle bara veta vad de går miste om.

Jag har en Red Box Top Flite Corsair från 1978 jag funderar på om jag ska bygga eller hålla på hyllan ett tag till...

kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Jobb
    Klubb

Standard

Bygg, bygg!

Kay krut

Standard

Bygg, bygg!
    Du tycker det! ;-) Ska bara få klart några andra kit först... SpeedBob 1060 (har en till för V-tail och en 800), DB Sports Piper Cherokee, Wright Flyer, Cessna 172, TF DC-3, Aerosport 103 och Kadet Senior'n. Sen... borde det närma sig Corsairen. Men det är ju så roligt med kit så man lär ju skaffa fler och aldrig komma ifatt. Bygger vidare på dem vartefter jag blir bättre/lär mig. Blev parallellbyggande istället för en i taget. Men vad gäller nostalgi (och flyg) så är det väl Kadet Senior för min del.

Anders Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tre Aviatörer

Standard

Här är mitt senaste nostalgibygge, en New Bourne, konstruerad av Pär Lundquist som nybörjarmodell på 70-talet, tror jag. Det var mitt första scrachbygge i början av 80-talet. Den flög aldrig, jag kunde inte flyga, och hade ingen att ta hjälp av, men bygga gick ju ändå och det gjorde jag rätt mycket. Den försvann sedan i diverse flyttar mm. Nu har det återuppstått, just färdigställd och ännu oflugen, motorn är en OS FS20.
    Idag börjar nästa bygge, en oldtimer, Heron Gas Buggy, med ursprung från 1939, nu i en byggsats från Airsail.

Nästa bygge blir en Vagabond med en .30 ASP 4-taktare. Modellen är köpt men ännu inte hämtad!
    Sedan så har jag en short kit av Play Boy med 2 m spännvidd, men den får ligga till sig ett tag.

I maj 2022 ordnar vi en 3 dagars oldtimer och nostalgiträff på Ripafältet, fredag t.o.m. söndag, ett SMOS arrangemang i samarbete med Ripa MFK. Exakta dagar är ännu inte fastlagda, det beror ju på vilka egna arrangemang Ripa MFK har under den tiden. Vi återkommer.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	NewBourne.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	211,2 KB 
Id:	73745
    Oldtimer!

Anders Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tre Aviatörer

Standard

Dagarna för träffen är redan fastställda. Det blir fredag 20-söndag 22/5. Mer info efterhand som vi närmar oss.
    Oldtimer!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •