Reklam

 
Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Ordförande RCFF avgår vid nästa årsmöte.

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 181
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

    Standard Ordförande RCFF avgår vid nästa årsmöte.

    Efter snart 7 år som ordförande för RCFF är det dags att lämna över stafettpinnen till någon annan som tar över rodret och seglar RCFF vidare. Jag har under veckan meddelat styrelsen och valberedningen att jag kommer att ställa min plats till förfogande vid nästa årsmöte våren 2022 så att valberedningen har relativt god tid till förfogande i sitt viktiga arbete att finna en eller flera kandidater till uppdraget.

    Beslutet har mognat fram under en tid och det är med visst vemod jag lämnar uppdraget ett år före det att uppdraget löper ut men ibland måste man följa vad magkänslan säger och ibland vill inte tiden riktigt räcka till. Tiden som ordförande för RCFF har varit en ära och mycket har blivit gjort av en välfungerande styrelse under denna tid och RCFF har haft ledartröjan i det mycket viktiga arbetet med att bevaka och påverka RC piloternas tillgång till luftrum och flygfält.

    Nu är det dags för någon som vill axla ansvaret och leda RCFF vidare med nya glasögon och ett inre driv för att fortsätta tillvarata modellflygarnas intresse. Jag tror inte att man ska sitta för länge på samma uppdrag och därför är tiden mogen för ett byte av ordförande som har tid och kraft för att leda vårt allas RCFF och fortsätta på den inslagna vägen för modellflygare av modellflygare. Kontakta gärna valberedningen RCFF om ni har någon kandidat ni vill nominera till detta viktiga uppdrag.

    Jag vill tacka alla för dessa år som ordförande för RCFF och vi ses ute på fälten säsongen 2022.
    Senast redigerat av K-Å den 2021-09-19 klockan 19:26.
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •