Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Pica Sim

  1. #1

    Standard Pica Sim

    Sökte men hittade ingen som postat om Pica Sim så tänkte tipsa om denna simulator för bland annat hangflyg

    http://www.rowlhouse.co.uk/PicaSim/
    /Dave

  2. #2

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Har flyget Picasim i 4-5 år, gränssnittet är för plattor och ev. Apple, rätt knöligt för PC-folk. Också andra benämningar än de radios jag har, så expo/dual och maxutslag är svåra att ställa in. Dock, när jag lyckades köra den via radions trainerport kändes den mer realistisk. Men, som sades ovan, segelflygvarianterna känns bäst.

  3. #3

    Standard

    Ah den funka bra med Radiomaster tx16s.
    /Dave

  4. #4

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Har kört Picasim i ca 5-6 år, både PC, platta o telefon. Som nämnts, konfigurering är platt-stil även på PC och jobbig samt lite svårt att spara o återställa sparade inställningar pga interfacet.

    Har använt primärt Taranis Q7X men pga dess extremt korta batteritid (1 tim som sim) är jag på väg över till min Spektrum NX8. Krävde en del output-flytt för att få alla kanaler. Är lite sur på att radiotillverkarna inte har både Wifi som Bluetooth, BT-moduler ligger idag på ca 200 kr och det går tydligen att koppla Picasim via bluetooth på PC. Kör båda via USB istället. Språkbruket för konfig är dessutom inte normalt för en Taranis eller Spektrumflygare, tog tid att hitta Expo eller om det är Dual ??

    Jämfört med Multiflights trevliga sim, är Picasim, som sagts ovan, lite udda men klarar även lite äldre PCs i motsats till Realflight.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •