Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Flygsimulator Phoenix

  1. #1


    Reg.datum
    jan 2020
    Inlägg
    7
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Alingsås Modellflygklubb

    Standard Flygsimulator Phoenix

    Flygsimulator Phoenix 5.5 Det går inte längre att starta modellen i simulatorn, alla roder funkar, motorn går bara på tomgång. Jag kan inte längre ladda ner uppdateringar, programmet säger att servrarna är upptagna. Är det någon som vet vad som hänt.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Bolaget som gjorde Phoenix blev uppköpta av Horizon Hobby för ett par år sedan. Ett tag senare efter det strulat med uppdateringar, buggar mm. så släpptes en Beta version V6 har jag för mig..efter det så försvann Phoenix från marknaden.
    Servrar och allt är nedplockat. Däremot så länge ingen gör anspråk på simulatorn så finns den ocb uppdateringar tillgängliga här:
    https://www.rc-thoughts.com/phoenix-sim/

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Jag har Phoenix 5.0.l , installerade v.6.0 som antagligen är en beta, hade några problem som jag inte riktigt minns var det var och är sedan länge tillbaka på 5.0.l som fungerar utan mankemang.
    Om det endast är trotteln som krånglar så är det nog kanaltilldelningen eller kalibreringen som blivit fel på något vis. Gå till menyn System >> Setup new transmitter för att helt enkelt göra en ny kanaltilldelning och kalibrering av spakarna.

  4. #4


    Reg.datum
    jan 2020
    Inlägg
    7
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Alingsås Modellflygklubb

    Standard

    Tack för svar! Jag fick igång simulatorn. jag ska pröva att ladda ner en uppdaterad verson också.

  5. #5

    Standard

    För info. så kan man hämta Phoenix här:
    https://www.flugsimulatoren.ch/
    men det visste ni väl redan!?
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •